Seating Cards Tutorial


חג הפסח נמצא במרחק של ימים ספורים מאיתנו וכמו בכל שנה, טירוף הסידורים וההכנות בשיאו. השנה אנחנו עושים את החג אצל המשפחה של בעלי ולשמחתי הרבה, גם הוריי מצטרפים לארוחת החג וזה כשלעצמו אירוע משמח (וגם חוסך ממני ומבעלי כאבי ראש סביב השאלה האימתנית- אצל מי עושים את החג השנה?). מכיוון שאינני יכולה לעזור הרבה במטבח (לצערי לא ירשתי מאמי את ידי הקסם שלה כשזה נוגע לבישול) אבל לעצב אני יודעת, החלטתי להכין את כרטיסי ההושבה. עיצבתי שני סטים, שניהם עשויים בעבודת יד.





רוצים לדעת איך הכנתי את הכרטיסים? 

קודם כל בחרתי בקארדסטוקים (ניירות מעוצבים) בצבעי פסטל (התבוננות מהירה בבלוג וקשה לפספס שאלו הם הצבעים האהובים עליי), אותם קיפלתי לשניים באמצעות עצם קיפול (Bone) של מרת'ה סטיוארט (האישה והאגדה!) 

לאחר מכן החתמתי את הניירות עם חותמת מוארכת מאוסף החותמות שלי (נכון לכתיבת שורות אלו, יש לי  באוסף יותר מ-300 חותמות והיד עוד נטויה! בעלי טוען שאני יכולה לפתוח חנות למוצרי יצירה בבית, והוא לא טועה.) וזהו, החתמתי עם הדיו השחור של Cavallini, שהוא חלק מסט החותמות המקסים Flora& Fauna. דיו חזק, בולט, מאוד נוח לשימוש. אחד מהמוצרים שאני משתמשת בהם על בסיס יומיומי. אני מודה, אני ממש לא אוהבת עיצובים מצועצעים וכמו בהרבה תחומים בחיים שלי, גם בעיצובים שלי אני מאמינה בנוסחת-הפלא ש Less is More. על-כן, אני תמיד משתדלת ליצור עיצובים נקיים ככל האפשר ולא ליפול לקיטש. אז החתמתי ובזה סיימתי את הסט הראשון. זו התוצאה, מה דעתכם?
אני מאוד אוהבת להשתמש בקארדסטוקים של American Crafts מכיוון שיש להם טקסטורה עדינה שמוסיפה עניין לדף, במיוחד בשילוב עם מדבקות (ראו פוסט קודם) או חותמות. 

גם את הסט השני קיפלתי עם עצם הקיפול של מרת'ה, אך במקום חותמת החלטתי להשתמש בכמה מהפאנצ'ים שבאוסף הפאנצ'ים שלי (עוד התמכרות... מביך לומר כמה יש לי!). מי שאינו יודע מהו פאנץ' (Punch),  אומר בקצרה שמדובר במנקב נייר אשר 'מחורר' (או במילה מקצועית יותר- מנקב) את הנייר במגוון צורות. אני מאוד אוהבת את הפאנצ'ים של EK SUCCESS, אבל אין אין אין תחליף (בעיניי) לפאנצ'ים המרהיבים של מרת'ה. למי שאוהב לעבוד עם נייר- צפו להתמכרות בלתי נשלטת. בהתחייבות.

גם בסט הזה בחרתי בקארדסטוקים של AC בגווני פסטל, ושילבתי בין ורוד לתכלת, בין תכלת לקרם ובין ירוק לצהוב בהיר. מה שיפה בפאנצ'ים הוא, שהם משדרגים את הדף בין-רגע. זו אמנם הוצאה לא מבוטלת (פאנץ' איכותי יכול לנוע בין 70 ל- 190 ש"ח לפאנץ', תלוי בסוג) אבל התוצאה מרהיבה בעיניי. השתמשתי בדבק נטול חומציות של     .Aleene's Tacky Glue 
בכל העיצובים שלי, אני מקפידה להשתמש רק בחומרים איכותיים נטולי חומצה וליגנין, שהם אמנם יקרים יותר אבל מקטינים את הסיכוי לכך שעבודות-היד שאני עושה (אלבומים, כרטיסים, הזמנות) ייפגמו עם השנים. דאגתי שיהיה דבק גם ליד החריצים הקטנים של הנייר המנוקב, ע"י שימוש במכחול דק (ניתן לרכוש בכל חנות לאומנות ויצירה). וזהו, סיימתי ! מה דעתכם על התוצאה?
בערב עצמו (או לפני, תלוי אם אתם מאלה שמחכים עד הרגע הרגע האחרון [כמוני]), לוקחים Sharpie שחור וכותבים בכתב יד יפה את השם של כל אחד מהיושבים. אח"כ מניחים ליד הצלחת שלו את כרטיס ההושבה המתאים וזהו. תאמינו לי, מניסיון של שנים, זו תחושה נפלאה, להגיע לשולחן ערוך היטב ולראות את השם שלך על השולחן. עם כרטיסים חגיגיים כאלה, לתחושת השייכות והמשפחתיות נוספת גם חגיגיות, כיאה לארוחת חג. שיהיה לכולם חג שמח! 
עבודת יד, צילום: רעות דומיניץ. כל התמונות שייכות ל"אמה יודעת" ו"ילדת יומולדת". כל הזכויות שמורות.

ב"ילדת יומולדת", העסק החדש שלי וללא ספק, הפרויקט המעניין ביותר בחיי כרגע, אני מתמקדת בעיצוב אלבומים בעבודת יד,בעיצוב ערכות מתנה וגם בעיצוב גרפי ואיור בהתאמה אישית
אני מזמינה את כולכם להיכנס לאתר של "ילדת יומולדת" אשר מתעדכן כל שבוע בתמונות חדשות ובמוצרים חדשים. אהבתם ואתם רוצים לפרגן? שתפו את דף הפייסבוק עם חברים ובני משפחה


2 תגובות:

  1. מרשים מאוד.
    בדרך כלל אני לא מתלהבת מעבודות נייר, אבל הפעם כן. יפה, עדיין ומדוייק.

    השבמחק
  2. תודה רבה סיגל! כיף לשמוע!

    השבמחק