DIY- Happy New Year Greeting Card Tutorial- Part One

בכל שנה בתקופה הזו, אני אומרת שהפעם אכין כרטיסי ברכה לשנה החדשה ואשלח למשפחה וחברים. ובכל שנה, התאריך עובר, ערב חג מגיע והכרטיסים שוב נותרים בגדר רעיון. השנה אמרתי- לא עוד! שינסתי את מותניי, התיישבתי ליד השולחן והתחלתי לעבוד. הרי מה יותר מרגש מלקבל כרטיס ברכה בדואר, כמו פעם? נכון, זה דורש השקעה מסוימת, אבל אם הילדים שלכם דבוקים לטלוויזיה כל החופש, תודו שזה יכול להיות מרענן להוציא להם את הראש מהמסכים לשעה-שעתיים וליצור איתם ביחד כרטיסי ברכה בעבודת יד. מניסיון אישי שלי, אחיינים שלי משתפים פעולה ברצון לכל גחמה יצירתית שאני מציעה להם. את הכרטיסים שאציג הפעם אפשר ואפילו כדאי ליצור עם הילדים! אך שימו לב: יש חלקים שמחייבים השגחת הורה ויש פעולות שרק מבוגר יכול לבצע (לחתוך, למשל, בסכין יפנית או במספריים חדים).
מכיוון שמדובר בפוסט הדרכה (DIY) הוא יהיה מעט ארוך ויהיו בו הרבה תמונות, כדי להמחיש את כל השלבים להכנת הכרטיס. על-כן, החלטתי לא להעמיס עליכם וחילקתי את ההדרכה לשלושה חלקים נפרדים: הפוסט הנוכחי הוא על כרטיסי ברכה עם החתמה (Stamping) והוא נחשב לדרגת קושי קלה, מה שהופך את ההכנה של הכרטיס למצוינת עבור ילדים ומתחילים. אני אשאיר אתכם במתח לגבי הכרטיסים האחרים שיופיעו בפוסטים הבאים, כדי שיהיה לכם למה לחכות...
טוב, עכשיו אפשר להתחיל!


אני תמיד שואפת להשתמש במוצרים שיש לי בבית ולא לרוץ לקנות חומרים חדשים. אולי במקרה שלי זו לא חוכמה גדולה, כי יש לי הרבה מוצרי יצירה מעצם עבודתי. אבל גם אם אתם לא עוסקים ביצירה באופן קבוע, אפשר להחליף רבים מהמוצרים שמופיעים כאן במוצרים זמינים יותר, כאלו שניתן למצוא בחנות השכונתית, וממש לא צריך להתחרפן ולקנות מותגים במאות שקלים. מנגד, אם אתם אוהבים ליצור (ובמיוחד אם אתם אוהבים ליצור עם הילדים), יש מוצרים שאני ממליצה לכם לרכוש כבר מעכשיו, שאני יודעת בוודאות שהם שווים את ההשקעה הכספית והם ישמשו אתכם בהרבה פרוייקטים. ארחיב עליהם בפוסט נפרד.
בשביל הכרטיס הראשון (ראו דוגמאות במרכז התמונה) נצטרך:


בנוסף, נצטרך דפי קארדסטוק (דפים קשיחים), אשר ישמשו כבסיס לכרטיסים שלנו. אני אישית אוהבת את הקארדסטוקים של American Crafts ואף כתבתי עליהם בפוסטים הקודמים. הם מגיעים במגוון צבעים ומאוד נוח לעבוד איתם. 

בוחרים את הצבע שאנחנו אוהבים מהערימה ומתחילים: מקפלים לחצי את הכרטיס, ומעבירים עליו עצם קיפול. 

אח"כ לוקחים סכין יפנית, ובאמצעות סרגל מתכת מעבירים את הסכין על הכרטיס וחותכים אותו באמצע לשני חלקים שונים. חשוב להשתמש במשטח מתרפא כדי לא לפגוע במשטח העבודה שלנו. שימו לב: את הפעולה הזו חשוב שרק מבוגר אחראי יבצע. אל תתנו לילדכם להשתמש בסכין יפנית בשום צורה. 


עתה צריכים להיות לכם שני כרטיסים נפרדים. אני מאוד אוהבת (אבל זה לא חובה) לעגל את הפינות של הכרטיס. זו דרך מהירה (וזולה- מנקב צורות עולה כ- 30-40 ש"ח וניתן להשתמש בו אינספור פעמים במגוון של פרוייקטים) לשדרג את הכרטיס ולהקנות לו מראה יותר מלוטש. את הכרטיס מצמידים לכנפיים של הפאנץ', דואגים שהפינות מיושרות ואז מנקבים בנפרד כל אחת מהפינות.
לאחר שסיימנו לנקב את שני הכרטיסים, אמורים להיות לנו שני כרטיסים עם פינות מעוגלות:
עכשיו, כשסיימנו להכין את הכרטיסים עצמם, הגענו לחלק הכיפי: קישוט הכרטיס! קחו את הבלוק האקרילי והניחו במרכזו את החותמת הרצויה (אני בחרתי בחותמת של תפוח מכיוון שהיא מתאימה לנושא של ראש השנה, תפוח בדבש וכו', אבל זה לא חובה.) 

פתחו את הדיו שבחרתם (אני בחרתי בדיו שחור של יולטה, האהוב עליי, שמגיע בקופסת פח אלגנטית), הניחו את כרית הדיו על גבי החותמת ולחצו עליה בטפיחות עד שאתם רואים שכל החותמת מכוסה בדיו.

חזרו על הפעולה מספר פעמים:

עתה הרימו בעדינות את הבלוק האקרילי מעל הכרטיס והניחו אותו בצד. כך אמורים להיראות הכרטיסים לאחר שהחתמנו אותם:

לפני שנמשיך בקישוט הכרטיס, חשוב לנקות את החותמת משאריות של דיו, כדי לשמור עליה שתהיה שמישה לפעמים הבאות בהן נרצה להשתמש בה. יש כמה דרכים לנקות את החותמת; אני אוהבת להשתמש בספריי מיוחד לניקוי חותמות, אבל זה סתם פינוק מצדי.
אפשר לשטוף היטב עם מים וסבון ואפשר פשוט לנגב את החותמת עם מגבון לח- מה שזמין לכם ונוח לכם יהיה מצוין. העיקר לא להשאיר את החותמת כשהיא מלוכלכת, היא עלולה להתייבש ואז יהיה קשה להוציא את כל הדיו מתוכה.

אחרי שסיימנו לנקות את החותמת, אפשר להתחיל לקשט את הברכה. נתחיל בצביעת החותמת. ניתן לצבוע אותה במגוון טכניקות (עפרונות צבעוניים, טושים, צבעי מים ועוד). אני בחרתי להשתמש בצבעי פנדה מכיוון שהם קיימים כמעט בכל בית שיש בו ילדים, הם זולים ומאוד נוח וקל לעבוד איתם.


בחרו בגוונים הרצויים (אדום או ירוק- תלוי איזה זן של תפוח אתם מעדיפים) והתחילו את הצביעה בהדרגתיות: קחו את הצבע והעבירו אותו בעדינות על קווי המיתאר של התפוח ובתוכו. עשו כך גם בעלה של התפוח. הקפידו לא ללחוץ על הצבע בחוזקה, כדי להשאיר את הצביעה מרומזת ופחות ברורה. זה יעזור לנו בהמשך- כשנרצה לטשטש את הצבע ולהוסיף לו גוונים. כך נראה התפוח לפני הטשטוש:

עתה קחו מקלון לניקוי אוזניים והעבירו אותו על הצבע בתנועות סיבוביות. כך למעשה הצבע מתמזג בתוך הנייר ונראה יותר אחיד. עשו זאת כמה פעמים עד שתגיעו לתוצאה הזו:

עתה קחו צבע בגוון אחד כהה יותר, וסמנו עליו פסים בצד הימני של התפוח.

וטשטשו שוב:

והנה יש לכם תפוחים מתוקים! כפי שאתם יכולים לראות, את התפוח העליון בחרתי לגוון בעדינות, בעוד שאת התחתון בחרתי להדגיש- רציתי להראות לכם ששתי האופציות יוצאות מקסים ואין פה "מושלם". העיקר להנות!


אפשר להשאיר את הכרטיס כמו שהוא, וניתן להמשיך ולקשט אותו ככל העולה על רוחכם! אני בחרתי להמשיך ולקשט, ובעצם למה לא? שנה חדשה, שיהיה קצת שמח בעיניים! חלק מהכרטיסים קישטתי באמצעות וואשי טייפ וחלק בטכניקה אחרת, שאראה בהמשך. אם בחרתם להוסיף וואשי טייפ, יש המון טכניקות כיצד לעבוד איתו, אבל הפעם בחרתי ללכת על פשוט. קחו את הוואשי טייפ והניחו אותו לאורכו של הכרטיס, בפינה הימנית או השמאלית (תלוי איפה החתמתם את התפוח). את החלק העליון הצמידו אל משטח העבודה שלכם (ובמקרה הזה, השולחן):


עתה קחו זוג מספריים וגזרו את השאריות (שהוצמדו אל השולחן). נסו לדייק ככל הניתן:

עתה אמורים להיות לכם שני כרטיסים (או יותר) עם חותמת מצד אחד וואשי טייפ מצד שני:

עכשיו אפשר להתחיל במלאכת הכתיבה, אבל אם החלטתם לא לקשט עם וואשי טייפ ועדיין בא לכם להוסיף קישוט לכרטיס שלכם, אופציה נוספת היא להוסיף מעין 'תליון' קטן בפינת הכרטיס. בשביל ליצור את 'התליון' אתם צריכים את החומרים הבאים:


אם נותרו לכם שאריות של דפי קארדסטוק- אל תזרקו אותם, אלא אחסנו אותם בשקית או קופסא והשתמשו לפרוייקטים אחרים. במקרה הזה, השתמשתי בשאריות של נייר קארדסטוק ירוק מפרוייקט אחר, אותו ניקבתי באמצעות פאנץ' עגול (בגודל 7/8 אינץ') של חברת EK SUCCESS האהובה עליי (מקום שני אחרי מרת'ה סטיוארט האגדית). אגב, באתר של החברה ניתן לרכוש מבחר עצום של פאנצ'ים, הן של מרת'ה והן של EK, והמשלוח לארץ הוא בהחלט הוגן ולא יקר. הזמנתי מהאתר הזה עשרות מוצרים, וכולם הגיעו במהירות וללא פגם. שווה! אחרי שניקבנו את הדף, אמורים להיווצר לנו עיגולים קטנים (ראו למטה). ניקח כל עיגול בנפרד וננקב בחלקו העליון חור קטן יותר, באמצעות פאנץ' אחר (בתמונה למעלה, הפאנץ' השמאלי מבין השניים). הקפידו להשאיר מקום בחלק העליון של העיגול, כדי שהפאנץ' לא יחורר מחוץ לעיגול ויהרוס אותו. לאחר שסיימתם לנקב את כל העיגולים, קחו דיו לחותמות (אני בחרתי בצבע ורוד בוהק וקיצי) והניחו את החותמת הקטנה שבחרתם (במקרה שלי- חותמת לב) על כרית הדיו. כפי שבוודאי שמתם לב, כשהחתמנו את התפוח (חותמת בגודל בינוני) החתמנו הפוך. ובכן, כשמדובר בחותמות קטנות, הרבה יותר נוח (לי) להחתים הפוך, כשהחותמת נלחצת אל תוך כרית הדיו ולא ההפך. בחותמות בינוניות וגדולות הרבה יותר נוח ללחוץ את כרית הדיו על החותמת עצמה. מכיוון שמדובר בטכניקה ויש טכניקות רבות להחתמה, אני ממליצה לכל אחד ואחת להחתים בצורה שהכי נוח לכם. ובכלליות, אין כאן נכון ולא נכון. העיקר להתנסות ולראות מה עובד בשבילכם. והכי חשוב- להנות מהתהליך ולא להתמקד בתוצאה. עם כל פרוייקט תראו איך אתם משתפרים ומשתכללים, ואפילו זמן העשייה מתקצר.  
אחרי שסיימתם להשתמש בחותמת, אני ממליצה לכם לנקות אותה, לתת לה להתייבש ואז להכניס אותה לקופסא מסודרת, כדי שלא תלך לאיבוד. אז נכון, אני פנאטית של סדר, במיוחד כשזה נוגע לחומרי היצירה והאמנות שלי, אבל זה מאוד נוח, כשיש לכל דבר מקום משלו. אני אוהבת להכניס את החותמות הקטנות לצנצנות זכוכית, כמו זו:

אחרי שהחתמתם את 'התליון', קחו חוט צמר, מדדו וגזרו את האורך הרצוי וצרו קשר משני צדדיו. בצד האחד הצמידו ל'תליון' ובצד השני לחור שניקבתם בפינת הכרטיס. וזהו! יש לכם כרטיס עם תליון מקסים שיצרתם בעצמכם.
אני ממליצה להכין כמות של כרטיסים ורק אז להתחיל לכתוב את המלל. זה חוסך זמן באופן משמעותי. אחרי שהכנתם את הכמות הרצויה, בחרו בטושים שנוח לכם לכתוב בהם. אני בחרתי בטושים דו-צדדיים בגווני פסטל.

התחילו בחלק העליון של הכרטיס ורשמו בגדול "שנה טובה ומתוקה!" או כל ברכה אחרת שנראית לכם רלוונטית. 

אחרי שסיימתם לכתוב על הכרטיסים "שנה טובה", עברו לצד האחורי והוסיפו ברכה אישית. אם קשה לכם להתנסח, יש המון אתרים מצוינים באינטרנט שיכולים לעזור לכם בזה. חפשו את הנוסח שמתאים לכם וכתבו אותו על פיסת נייר פשוטה במקום לכתוב ישר על הכרטיס. קראו את הנייר לפני שאתם כותבים על הכרטיס שורה חדשה, ובכך תוכלו להימנע מטעויות כתיב. גם אם בדרך-כלל אין לכם טעויות כתיב, לפעמים כשכותבים כרטיס ברכה קצת נלחצים ושוכחים אותיות או מתבלבלים. זו הדרך שלי להימנע מטעויות קטנות כמו אלו. דרך אחת היא לכתוב באמצעות טוש דק, והתוצאה תיראה בערך כך:


אופציה נוספת (שאני אישית מאוד אוהבת אותה) היא לכתוב באמצעות טוש עבה. זה אמנם פחות נוח, אבל התוצאה יפה בעיניי. שווה לנסות לפחות ולראות מה אתם אוהבים יותר!



אחרי שסיימתם להכין את הכרטיסים, ניתן להכין גם מעטפות (מבטיחה להכין הדרכה על הכנת מעטפות בקרוב) או לקנות מעטפות חלקות ולקשט גם אותןלמשקיענים: הזמינו בדואר בולים יפים לקראת השנה החדשה, שיתאימו למעטפה ולכרטיסים שהכנתם.


וזהו, סיימנו את הכרטיסים הראשונים שלנו! איזה כיף זה להכין כרטיסים בעצמנו, נכון? ברגע שמתחילים, קל להתמכר... אשמח לראות דוגמאות של דברים שאתם יוצרים, אז אם יש לכם תמונה של כרטיסים שיצרתם בעקבות הפוסט הזה, אל תהססו להעלות לדף הפייסבוק של אמה!
גילוי נאות: את כל הכרטיסים המופיעים בפוסט הנוכחי, שלחתי ל"מתנדבי מעון ניצולי השואה", שהבטיחו שישלחו את הכרטיסים לניצולי שואה ברחבי הארץ. אם גם אתם רוצים להשתתף ביוזמה המבורכת הזו, צרו קשר עם מתנדבי המעון, דרך דף הפייסבוק שלהם או בכתובת ת.ד. 988 פרדסיה מיקוד: 4281500.
בהדרכה הבאה, אראה לכם כיצד להכין כרטיסי ברכה אחרים, מחומרים שיש בכל בית! אז שווה לחכות!
שלכם,

12 תגובות:

  1. מקסים מקסים מקסים!
    רעיון מצוין , נתת לי השראה רבה!
    תודה יקירה
    :-)
    נגה.

    השבמחק
  2. שמחה לשמוע נגה יקרה!
    שלחי תמונות כשאת מכינה כרטיסים,
    אני אשמח לראות!
    https://www.facebook.com/EmmaKnowsWebsite

    השבמחק
  3. איזו הדרכה כיפית ונחמדה!
    עושה חשק להכין ברכות :)

    השבמחק
  4. תודה אנה!
    חכי להדרכות הבאות, הן יותר מורכבות וכיפיות מאוד!
    אין על ברכות בעבודת יד.... :)

    השבמחק
  5. אני כבר שולחת לך את הכתובת שלי. מתה על ברכות לשנה חדשה! יפה כל כך. הולכת למייקלס לחפש תפוח

    השבמחק
  6. איזה כיף שיש לך את מייקלס וג'ואנס בהישג יד.... הנה הפרטים של החותמת, אולי תמצאי שם: החותמת היא של Hero Arts, וזה האתר שלהם: www.heroarts.com
    קוראים לחותמת Sparkle Clear- Designs for creative stamping. החותמת באה יחד עם עוד 4 חותמות: של אגס, תות, דובדבנים ו HELLO. בארץ היא עלתה לי 36 ש"ח, בארה"ב תמצאי אותה הרבה יותר בזול, אין לי ספק. בהצלחה ותעדכני אותי איך הלך!

    השבמחק
  7. איזו הדרכה מקסימה! ינוסה בהחלט!

    השבמחק
  8. הרעיונות שלך מקסימים!
    בכר כמה שבועות אני מחפשת את הפאנץ' לפינות, תוכלי להגיד איפה מצאת אותו?

    טטיאנה

    השבמחק
  9. היי טטיאנה,
    את הפאנץ' לפינות רכשתי ב"מסטיקים" ברעננה.
    הוא מגיע בשני גדלים (יש לי את שניהם אבל אני משתמשת בעיקר בירוק).
    חיפשתי לך באתר של החנות ולא ראיתי את הפאנץ' הספציפי שאני רכשתי, אבל יש שם פאנצ'ים חדשים שהם מעגלי פינות. אם את רוצה את הספציפי שלי, שמופיע בו בבלוג, שווה ליצור קשר עם דפי, מנהלת החנות, ואולי היא תוכל להזמין לך במיוחד.
    https://www.facebook.com/Mastikim
    מקווה שעזרתי!
    רעות

    השבמחק