Ten Things That Happened This Year

כמו בכל שנה, גם היום אני ניצבת מול דף לבן ומנסה לעשות "סיכום שנה". למען האמת, מכיוון שאני כותבת במהלך כל השנה (בין אם זה ביומן שלי או בבלוג, אין זה משנה), זה קצת מרגיש שאני מהרהרת בשנה שלי עוד לפני שהיא חולפת. ועם זאת, יש משהו ב"סיכום שנה" שהוא כל-כך ברור ומוחלט, שקשה לי לוותר עליו וגם השנה אכתוב על השנה שהיתה לי ומה קרה בה. מה אומר? אני אדם של הרגלים קטנים ומהרגלים, כידוע, קשה להשתחרר. על-כן, אני מגישה בפניכם את עשרת הדברים החשובים שקרו השנה:

הקמתי את "אמה יודעת"- הבלוג של אמה הוקם אחרי חודשים של מחשבה ותכנון, ביחד עם חברתי הנפלאה סימה לנדא, מתוך רצון שלי יהיה מקום לכתוב על תחומים שמעניינים אותי ולסימה יהיה מקום להראות את כשרון הצילום המדהים שלה. מאז יצרנו לא-מעט הפקות אופנה משותפות והיד עוד נטויה. "אמה יודעת" נוצר במקור כאתר (אשר על העיצוב שלו ישבתי חודשים ארוכים) אך לבסוף, הוא נגנז בברוטליות והוחלט להפוך אותו לבלוג. הוא הושק בערב ראש השנה תשע"ג ומאז עבר שינויים ותהפוכות, הן מבחינה עיצובית והן מבחינת הקונספט. אני מאחלת לבלוג שהוא ימשיך להתפתח ולהתעצב וכמובן, לצבור עוד ועוד קוראים. זה הזמן גם להזמין אתכם לעשות לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג וכך להתעדכן בפוסטים חדשים. פשוט לחצו כאן

סיימתי את לימודיי- לאחר שסיימתי את התואר הראשון באמנות (מאוניברסיטת תל-אביב), עשיתי מכינה בפסיכולוגיה לקראת תואר שני בטיפול באמנות. במשך כמה חודשים אינטנסיביים מאוד למדתי במהלך היום פסיכולוגיה (ב"סמינר הקיבוצים") ובערבים הייתי הולכת לשיעורי ציור ופיסול עד הלילה. זו היתה תקופה מתישה ואני שמחה מאוד שהיא נגמרה. מאז החלטתי לא להתחיל ללמוד לתואר שני, אלא להתמקד בעבודה. וזה מוביל אותי לדבר השלישי שקרה השנה-

הקמתי את "ילדת יומולדת"- אני מודה שמעולם לא חשבתי להפוך לעצמאית. כל חיי הייתי בטוחה שאעבוד כמעצבת שכירה באיזה סטודיו קטן וביתי לעיצוב גרפי. עד עכשיו אני לא יודעת איך הגעתי להיות בעלת עסק. אמנם זעיר, אבל עסק. משלי. זה מפתיע אותי בכל פעם מחדש. את "ילדת יומולדת" הקמתי אחרי שקיבלתי המון מחמאות על העיצובים שלי, מחברים (קרובים ורחוקים) ומשפחה, שהצהירו בפניי שהם היו משלמים עבור אלבום מעוצב או ערכת מתנה בהתאמה אישית. שתיים מהעבודות הראשונות שהכנתי, שגרפו הרבה מחמאות (להפתעתי ולשמחתי הרבה) בקרב חבריי ומכריי, הופיעו כאן בבלוג- ערכת המתנה שהכנתי לאיתי, בעלי, והאלבום המעוצב שהכנתי לטיול לברצלונה. מאז יצרתי עוד אלבומים, מכרתי מוצרים (כמו למשל כרטיסי ברכה וכרטיסי הושבה), הכנתי ערכות מתנה ואיירתי הזמנות לחתונה. אני שמחה על הצעד העצום (והמפחיד!) שעשיתי ואני מאמינה שהשנה העסק ימשיך להתפתח, בעיקר מבחינה שיווקית אבל גם מבחינה קונספטואלית. אני מסתכנת בלהצטייר רגשנית-מדי, אבל עם כל לקוח חדש שמגיע אליי, אני מקבלת צוהר לעולם שלם שנפתח עבורי וזה תמיד מרגש מאוד. אני מאחלת לעצמי שהשנה "ילדת יומולדת" תתפתח לכיוונים חדשים ומעניינים. יש הרבה פרוייקטים מרתקים (ממש!) על הפרק, ובזמן הנכון אדאג לספר לכם עליהם גם פה. בנתיים אתם מוזמנים להיכנס לאתר הרשמי של "ילדת יומולדת" (אשר עתיד לעבור מייקאובר רציני בחודש הקרוב אז שווה לעקוב) או לעשות לייק לדף הפייסבוק .


הצטרפתי לקבוצת בלוגריות מיוחדת במינה- לצערי אני עדיין לא יכולה לתת פרטים על הקבוצה עצמה, אבל רק אומר שאני מאוד שמחה על הצעד שעשיתי; בחודשים שעברו, למדתי להכיר ולאהוב קבוצה של נשים מדהימות (אחת-אחת!), שלכולן יש כשרון אדיר (באמת, לפעמים אני נותרת נפעמת מכמויות הכישרון שנשפכות שם) אבל עם לב גדול עוד יותר. קיבלתי המון פרגון, תמיכה ואהבה, שעזרו לי לא רק לקדם את הבלוג ולשפר אותו, אלא גם לקדם את עצמי ולהשתפר בעצמי. אני הרבה יותר מאמינה בעצמי וביכולות שלי ממה שהייתי לפני שהצטרפתי לקבוצה וזה כשלעצמו הישג עצום. אני מאחלת לנו שהשנה נשיק את הקבוצה בקול תרועה ורק נמשיך להתפתח- הן כנשים, הן כבלוגריות והן כחברות. 


חגגתי יומולדת 28- וממש שמחתי על זה. משהו בגיל 27 הרגיש לי קצת תקוע וחיכיתי ליום ההולדת ולשינוי המספר. ואכן, זמן קצר אחרי יום ההולדת דברים התחילו להסתדר עבורי. הקרבה לגיל 30 הכניסה לי המון פרספקטיבה לגבי תחומים רבים בחיי והעניקה לי תחושת השלמה עם מי שאני, עם מה שאני רוצה להשיג (או לפחות לקדם) בשנה הקרובה ועם הדרך שבה אני חיה את חיי. ללא ספק זו השנה עם התובנות הכי עמוקות. וזה מוביל אותי לדבר הבא שקרה השנה והוא-

למדתי להסתמך על עצמי יותר- אחרי שנים שבהן נהגתי "לשמור בבטן" והעדפתי להיפגע מאשר לפתוח במריבה או חלילה לעשות מהומות, השנה למדתי את החשיבות של לעמוד על שלך ולא לתת לאנשים לדרוך עלייך. ככה מצאתי את הקול שלי, למדתי להגן על עצמי ולעמוד מאחורי האמונות והעקרונות שחשובים לי. לא ממקום של אגו אלא ממקום שבו אני מאמינה בעצמי, ביכולות שלי ובהבנה שלי מה הכי טוב בשבילי ומה לא. תוך כדי התהליך גיליתי שדווקא ממקום של עוצמה ולא ממקום של חולשה, כשאתה לומד גם לסרב בנימוס לבקשות של אחרים ולא אוטומטית להסכים לכל גחמה שלהם, אתה מקבל הערכה מחודשת מהסביבה וגם מעצמך. השנה אני מאחלת לעצמי להמשיך להתייעץ עם עצמי יותר, לסמוך על עצמי יותר ולפרגן לעצמי יותר. אמן!  

מסרתי בגדים לצדקה- כמו שנפטרתי מהרגלים ישנים שלא הועילו לי, ככה נפטרתי השנה מהמון בגדים שלא הוצאו מהארון יותר מארבע שנים ורק העלו אבק על המדף. תוך כמה שבועות, במהלך חודש יולי, מסרתי למעלה משבעה ארגזים גדולים של בגדים יפים ואיכותיים, עליהם שמרתי בקפידה במשך שנים על גבי שנים. סגנון הלבוש שלי, שהשתנה תדיר במהלך השנתיים האחרונות, כבר לא תאם את הבגדים שהיו לי בארון. אז הרשיתי לעצמי להשאיר כמה בגדים נוסטלגיים ואת השאר פשוט העברתי הלאה. תחושת השחרור שהתהליך הזה העניק לי היתה שווה את כל המאמץ. ממליצה לכם לנסות בעצמכם. 

למדתי לנשום- השנה היתה לא רק בסימן של "היפטרות מהרגלים ישנים ומזיקים" אלא גם בסימן של רכישת הרגלים חדשים ומועילים, וללמוד לנשום הוא אחד מהם. לא מזמן התחלתי ללכת לשיעורי יוגה ולראשונה בחיי למדתי איך נושמים כראוי. מאז, אני לא שוכחת לנשום עמוק, לקחת לי רגע לעצמי, גם אם זה באמצע היום ובשיא הלחץ, ופשוט לנקות את המחשבות לכמה דקות. לא רק שאני רגועה יותר, שלווה יותר ונינוחה יותר, אני גם הרבה יותר מאושרת. תנסו, זה ממכר!

התמכרתי לפינטרסט- התמכרות חדשה נוספת (שגם היא גורמת לי להרבה אושר בימים אלו) היא האפליקציה של פינטרסט באייפון. אל האתר של פינטרסט (Pinterest) נרשמתי בתקופה בה הוא הושק, אבל השהייה שלי באתר היתה דלה באופן יחסי. ואז נוצרה האפליקציה לאייפון ועולם חדש נפתח בפניי. אני מודה שאני מכורה (עם 94 לוחות-השראה ו-2000 נעיצות בפרק זמן קצר קשה להתווכח) אבל איך אפשר שלא? למי שלא מכיר את פינטרסט, אומר שמדובר בגן-עדן לכל מי שאוהב עיצוב, אסתטיקה וצילום טוב. בין אם מדובר בצילום של לחם טרי שזה עתה נאפה, או של שמיכת-טלאים יפה שזה עתה נתפרה, פינטרסט למעשה מחבר בינך לבין מליונים של אנשים ששותפים לאהבה שלך וזה בכלל לא משנה אם זו אהבה משותפת לאיפור, לבישול, לעיצוב פנים או אפילו לקעקועים. מאוד קל להתמצא באתר, ממכר ליצור לוחות חדשים והכי כיף (לדעתי) להיכנס לקישורים שמתחת לכל תמונה ולהגיע לבלוגים מיוחדים במינם מרחבי העולם. אתם מוזמנים לעקוב אחרי כל מה שמעניין אותי בימים אלו (ויש הרבה) דרך הדף של אמה בפינטרסט וכמובן, ליצור דף משלכם

מגזין גחליליות חזר לפעילות- אחרי שנים בהן הוא שהה בהקפאה כפויה, החלטתי להחזיר את המגזין לפעילות והוא עתיד לצאת כמגזין אינטרנטי (ולא כמגזין מודפס, כפי שהיה עד כה) כבר באוקטובר הקרוב. זה מרגש אותי מאוד, מכיוון שזה פרוייקט שקרוב ללבי כבר למעלה מעשור (ובאופן אקטיבי מ-2007). תוכלו למצוא את המגזין באתר הרשמי שלי ולקבל עדכונים בדף הפייסבוק של המגזין. סנונית ראשונה, ביקורת על האלבום של סקיילר גריי המדהימה, התפרסמה כאן  בבלוג בחודש שעבר. שווה להיכנס ולקרוא! אז נכון, המגזין הוא אינו דבר ש"קרה" השנה, אבל הוא בהחלט משהו ש"יקרה" (וממש בקרוב). על-כן, הוא 'המועמד המושלם' לחתום את הרשימה- כי אין כמו פרוייקטים עתידיים כדי להתבונן בשנה שחלפה, להשלים עם מה שקרה במהלכה ולהביט בזו שהחליפה אותה זה עתה בעיניים בורקות ונרגשות. שנה נפלאה לכולם!

                                      
                                                      שלכם,
  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה