Rainbow Inspiration / "mevashelet.com" celebration



אני מאוד אוהבת לשתף פעולה עם אנשים מתחומים שונים ולשמחתי, אני זוכה היום לשתף פעולה עם חברה טובה ובלוגרית שאני מאוד מעריכה, הלוא היא רחלי זוסימן. רחלי, מוותיקות הבלוגריות בארץ, חוגגת החודש יום-הולדת 10 לשני הבלוגים המצוינים שלה, "פשוט מבשלת" ו"עפיפונים". עשר שנים, הייתם מאמינים? לפני עשר שנים לא ידעתי בכלל מה זה בלוג! 
במהלך החודש מארחת רחלי בלוגריות מתחומים שונים וכולן נרתמו בשמחה למסיבת ההשראה הוירטואלית שהיא עורכת, כך שתוכלו לקרוא פוסטים שונים, כולם בהשראת פוסטים נבחרים, שכתבה רחלי במהלך השנים.  
אני בחרתי בעוגת "קשת בענן" כפוסט ההשראה שלי ומי שמכיר אותי לא יהיה מופתע מהבחירה- יש לי אובססיה קלה לקשת בענן (במיוחד כשהיא מצורפת לחד-קרן, שהוא אובססיה גדולה, חיה ובועטת כבר שנים).
בעוגת "קשת בענן" של רחלי התאהבתי ברגע שראיתי אותה בבלוג ומאז היא מתנוססת בגאון ברשימת "הקינוחים שאני חייבת לנסות להכין לפני שאמות (סביר-להניח-מעודף-סוכר)". אמנם עדיין בגדר תכנון ורחוקה מביצוע, מצאתי את עצמי חושבת על העוגה הזו לא-מעט. מה יש בה, שכל-כך מוצלח בעיניי? דבר ראשון, גורם ההפתעה. במבט ראשון, חטוף, מדובר בעוגה פשוטה במילוי קרם. אך לא! ברגע שנחתכת החתיכה הראשונה ומתגלה העושר הצבעוני שלה, אין כבר ספק שמדובר בעוגה מיוחדת (ולפי השמועות, גם טעימה מאוד!). הדבר השני, שלכד את מבטי בין-רגע, היה הצבעוניות של פנים-העוגה, שלקחה אותי למחוזות רחוקים, בהם חד-קרן, קשת צבעונית, עננים לבנים ושמחים ודובוני-אכפת-לי מתרוצצים להם בהנאה מוחלטת, צוהלים ונטולי-דאגות.
אז במיוחד לכבוד יום ההולדת ל"פשוט מבשלת", החלטתי ליצור לכם הדרכה קלילה וכיפית להכנת משטח להנחת קפה\תה עשוי מחרוזי גיהוץ. פחות משעה עבודה ויש לכם תחתית לספל, שתשתלב נפלא עם פרוסה מעוגת "קשת בענן" של רחלי (מתכון, כאמור, כאן). תהנו!


בשביל להכין את המשטח, לא צריך הרבה: חרוזי גיהוץ, משטח לחרוזים (משטח ריבועי גדול ומשטח עגול), פינצטה, מגהץ, קרש גיהוץ ונייר אפייה. זה הכל! ועם זאת, צריך להיערך מראש ולרכוש את החרוזים והמשטחים. ניתן לרכוש חרוזי גיהוץ ברוב חנויות היצירה. אני רכשתי את שלי באיקאה, כפי שתוכלו לקרוא בפוסט הקודם שכתבתי על חרוזי הגיהוץ (פשוט היכנסו לכאן).

















נתחיל בבחירת הצבעים- כיאה לפוסט "קשת בענן", בחרתי בצבעי הקשת- אדום, כתום, צהוב, ירוק, כחול וסגול, ולשמחתי מצאתי את כל הצבעים בקופסת החרוזים של איקיאה. העברתי מעט חרוזים מהקופסה הענקית אל צלוחית קטנה והתחלתי לעבוד על הצורה של הקשת. בשביל זה הייתי צריכה את התבנית העגולה. בתבנית מרובעת, הפינים לא מספיק צפופים ואי-אפשר ליצור את הצורה המעוגלת, שמאפיינת את הקשת (תאמינו לי, ניסיתי). על-כן, לא היתה לי ברירה אלא להפריד בין המשטח עצמו לבין הקשת. אל דאגה, נדביק אותם יחד בהמשך והכל יסתדר. התחלתי לסדר את החרוזים הסגולים ולפיהם המשכתי לפי הסדר של הצבעים. כך אמורים להיראות החרוזים כשאתם מסיימים לסדרם על התבנית:


אחר-כך לקחתי נייר אפייה וכיסיתי את התבנית. הדלקתי את המגהץ ונתתי לו להתחמם מעט. אז התחלתי לעבור על המשטח בזהירות ובאחידות (כלומר- חשוב לא להישאר עם המגהץ על חלק מסוים יותר זמן מיתר החלקים, אחרת יראו בהבדלים). ברגע שראיתי את ההשתקפות של כל החרוזים מבעד לנייר האפייה, סגרתי את המגהץ, הוצאתי אותו משקע החשמל והנחתי למשטח להתקרר למשך חמש דקות לפחות.

בזמן הזה התחלתי לעבוד על המסגרת. רציתי צבעים בוהקים ועם זאת, היה לי חשוב לשמר את הצבעוניות האופיינית של קשת בענן. על-כן, ויתרתי על הורודים ובחרתי בכתום, אדום וצהוב כצבעים שיעטרו את המסגרת. 


התחלתי ליצור את המסגרת מצד ימין, אבל תתחילו מהיכן שנוח לכם. בנוסף, יש כאלה שנוח להם ליצור מסגרת בצבע אחד ורק אחר-כך להוסיף את יתר המסגרות. לי אישית היה מעניין יותר להניח את החרוזים במקביל. הזמן עבר "מהר" יותר ולא השתעממתי לרגע.
ככה המשכתי עד שסיימתי את המסגרת:


ברגע שסיימתי את המסגרת, התחלתי למלא אותה בחרוזים לבנים. הדרך הכי נוחה עבורי היא לאסוף בפינצטה כמה חרוזים מאותו הצבע  (במקרה הזה-לבן) ולהניחם בצד ורק אז להתחיל להניח אותם על התבנית עצמה.  



הפעולה הזו אמנם נראית כמו עבודה כפולה, אבל בפועל, היא מקצרת לי את זמן ההנחה על התבנית לפחות בכמה דקות (וזה, כשלעצמו, שווה את המאמץ).

ברגע שסיימנו להניח את כל החרוזים הלבנים, ניקח את המשטח לגיהוץ. מכיוון שמדובר במשטח יחסית גדול, אני ממליצה לגהץ משני הצדדים- התחילו בצד אחד, עברו היטב על כל החרוזים עד שיהיה ניתן לראותם מבעד לנייר האפייה. עתה המתינו כחמש דקות, על-מנת שהמשטח יתקרר מעט. לאחר-מכן, הרימו בזהירות את המשטח והפכו אותו. הניחו בשנית את נייר האפייה וגהצו את הצד השני. אל תגהצו למשך זמן רב- רק עברו בזריזות על המשטח כדי להדקו לצד השני, שכבר גוהץ.  מומלץ לעבור היטב על הפינות, כדי לוודא שהן לא יתפרקו. כך אמורים להיראות המשטח והקשת לאחר הגיהוץ:

עתה הניחו את הקשת על גבי המשטח, וודאו שהיא נכנסת היטב לתוך המסגרת. אין צורך להדביק עדיין, אנחנו רק ממקמים את הצורה על המשטח ומוודאים שהמראה הכללי תואם למה שחפצנו מלכתחילה. אני אישית ממליצה לספור חרוזים מכל צד כדי לוודא שהקשת אכן ממורכזת:


עתה ניתן להדביק את הקשת למשטח. השתמשו בדבק חזק- אני אוהבת להשתמש בדבק Tacky Glue ללא חומצה, עליו כתבתי בפוסט הזה. אם יש ברשותכם אקדח דבק חם, השתמשו בו. דבק דו-צדדי, חזק ככל שיהיה, לא יתאים להדבקה במקרה הזה. הניחו כמות נדיבה של דבק על הקשת:

עתה הניחו את הקשת על המשטח ונסו למקמה בצורה הכי ישרה וממורכזת שאתם יכולים. עם ההנחה, וודאו שהיא אכן ממורכזת. במידה ולא, נסו להניע את הצורה בעדינות עד שהיא ממוקמת היכן שרציתם. עתה לחצו חזק (לא חזק מדי) על הצורה והצמידו אותה אל המשטח:















וזהו, סיימתם!


במידה ואינכם רוצים להשתמש במשטח כתחתית לספל חם, אתם תמיד יכולים לקחת את המשטח ולהפוך אותו ליצירת אמנות- כל שעליכם לעשות הוא לקחת קרטון, להדביק עליו נייר מעוצב (ממליצה על נייר מדוגם\ קארדסטוק) ואת המשטח להדביק על גבי הנייר. לאחר-מכן, קחו מסגרת לתמונה בגודל המתאים (ממליצה על מסגרות RIBBA של איקיאה, מצוינות עבור פרוייקטים אמנותיים כאלה) והניחו את הקרטון (יחד עם המשטח המודבק) בתוך המסגרת. בעיניי זו מתנה נפלאה לתת למישהו אהוב, במיוחד אם מצרפים לה כרטיס ברכה בעבודת יד באותו הסגנון. אם תרצו, אכין הדרכה קצרה בקרוב. וזהו, סיימנו! מקווה שנהניתם!

הבטחתי קינוח, לא? אז כדי לסיים את הפוסט ברוח כיפית, הנה כמה תמונות של קשת בענן שאני אוהבת במיוחד (כולם בתחום האוכל!)

1.       קאפקייקס בעיטור קשת בענן- מהבלוג הנפלא של קים מ- The TomKat Studio. התמונה מכאן.
2.       גלידה בצבעי הקשת- כי איך אפשר בלי תמונה של גלידה (הקינוח האהוב עליי בעולם!) התמונה מכאן.
3.       עוד קאפקייקס (השנה אני חייבת ללמוד איך להכין!), הפעם בשכבות ודובדבן לקינוח. יאמי! התמונה מכאן.

4.       פרוסות של עוגת "Rainbow", כמו זו שהכינה רחלי, אשר קיבלה את ההשראה לעוגה מהבלוג של בריטני מ- One Charming Party . עושה חשק לארגן חגיגה! התמונה מכאן.

מקווה שנהניתם! אני מזמינה אתכם להיכנס ללוח ההשראה בדף הפינטרסט של אמה כדי לקבל השראה ליצירת קשת בענן משלכם! ושיהיה לכולם סופשבוע שמח וצבעוני במיוחד!
שלכם, 

3 תגובות:

  1. רעות, מקסים! העלית לי חיוך עם כל אוירת הקשת-בענן-חד-קרן-עוגות-קצפת בפוסט המשגע הזה, וההדרכה מצוינת כתמיד. תודה :)

    השבמחק
  2. איזה כיף לשמוע איריס!
    בא לי לעצב קולקציה שלמה רק של קשת בענן, חד קרן, דובוני אכפת לי, עוגות קצפת וקאפקייקס!
    כל הצבעוניות והשמחה הזו ממכרות, לא?
    שמחה שאהבת את ההדרכה!!!!
    אם לא היית את והפוסטים הנפלאים שלך, חרוזי הגיהוץ שלי היו ממשיכים להעלות אבק על המדף עוד שנים...

    השבמחק