Three Winning Tips for a Refreshing, Energy Morning

היום יום שלישי, היום האמצעי בשבוע. זהו השבוע הארוך הראשון לאחר החגים, וסוף השבוע עדיין רחוק מאיתנו. רובנו חשים עייפים יותר, כבדים יותר, אולי טיפה נטולי אנרגיה. יש דרכים רבות להתרענן ולמלא מצברים לקראת המשך השבוע. אני מכירה שלוש, שתמיד עובדות. כל אחת מהדרכים שאמנה כאן היא טובה בפני עצמה, אבל שילובן יחד מגביר את הסיכויים שתגיעי הבוקר למשרד כשאת רעננה, חייכנית יותר ומוכנה פיזית ומנטלית ליום שעומד לפנייך.

רובנו מתקשים לקום בבוקר בזמן, מה שגורר קימה מאוחרת, קושי בהתארגנות ותחושת עייפות כללית. כשאנחנו קמות מאוחר וממהרות לצאת לעבודה, אנחנו נוטות לדלג על שני שלבים קריטיים: ארוחת בוקר (ולא, קפה ומאפה קטן אינם נחשבים לארוחת בוקר מזינה) והתארגנות משביעה רצון. שניהם חשובים ומסיבות שונות. נפרט אותם עתה:






הדרך הראשונה להגיע למשרד כשאת רעננה ומלאת אנרגיה עוברת דרך הקיבה שלך. ארוחת בוקר בריאה ומשביעה היא הדלק שלך לתפקוד טוב מבחינה פיזית אך ההשפעה שלה היא גם מנטלית והיא שתאפשר לך לצבור כוחות לקראת שעות הבוקר העמוסות, ובכך להימנע מלהגיע לארוחת הצהריים כשאת רעבה ומותשת. זו לא צריכה להיות ארוחת בוקר גדולה (דווקא זו עלולה להכביד עלייך ולעייף אותך) אבל הדגש צריך להיות על ארוחה שהיא מזינה ואינה כוללת "קלוריות ריקות". אלה סותמות את הקיבה אך לא באמת טובות לגוף שלך.










האופציה הראשונה- חביתה משתי ביצים ופרוסת לחם משיפון מלא. על-אף שחביתה היא אופציה טובה (היא קלה להכנה ואינה גוזלת זמן רב) מומלץ לא להגזים בצריכת הביצים. השתדלי להקפיד ולא לאכול יותר משלוש פעמים בשבוע.
האופציה השנייה- חתיכות אבוקדו ופרוסות לחם משיפון מלא. אופציה בריאה (וטעימה!) אך גם משמינה. השתדלי להמעיט באכילת אבוקדו (איכלי במינון של פעם-פעמיים בשבוע) אך אל תימנעי ממנו.
האופציה השלישית- טוסט גבינה. קל להפוך את הטוסט מטעים ומשמין, לבריא ומזין. החליפי את הלחם הלבן בלחם משיפון מלא, ותרי על גבינות באחוזי שומן גבוהים והיצמדי לגבינות רזות (3-5 אחוז שומן). הוסיפי מעט תבלינים (פלפל גרוס ואורגנו), חתכי עגבניות שרי והכניסי לתוך הטוסטר לכמה דקות. את ההמתנה אפשר לנצל לחתוך ירקות (מלפפון, גמבה וכו') וגם להתארגנות (הסעיף הבא).
האופציה הרביעית- סלט קצוץ. האופציה הבריאה מבין הארבע. קחי חסה, עגבניות שרי, מלפפונים, גמבה וגזר וחתכי אותם קצוץ. הוסיפי מעט שמן זית ומיץ מלימון טרי, וזהו. את יכולה להוסיף קוביות גבינה או טונה במים לשדרוג הסלט (אך לא חובה). אם תכיני כמות, תוכלי לקחת בקופסא ולאכול במשרד במקום ארוחת-צהריים עתירת פחמימות.
כל הארוחות האלו לוקחות כעשר דקות (לא יותר) של הכנה. כאשר מקפידים על ארוחת בוקר משביעה כמו זו, ארוחת הצהריים משתנה בהתאם, מכיוון שלא מגיעים אליה מורעבים. נסי זאת במשך שבוע וראי בעצמך את ההבדל, הן במידת-הרעב והן ברמת האנרגיה.






כולנו יודעות איך זה: יש לך עשר דקות להתארגן, מתוכן 7 דקות בוזבזו על חיבוטי לבוש, והנה את חייבת לצאת כבר מהבית ואת עדיין לא מאופרת. אז את דוחפת איזה גלוס לתיק ומקווה שזה יספיק. ובכן, זה יכול להספיק (ברשת ניתן למצוא סרטונים שמדריכים אותך איך למקסם את השימוש בשפתון ולהיעזר בו גם כסומק וגם כצללית) אבל זה לא העניין. להקדיש זמן להתארגנות אומר להקדיש זמן לעצמך. כיאה לאישה של המאה העשרים ואחת, את כבר רגילה לעשות מאתיים דברים במקביל ולא להתרגש ממונחים כמו "מולטי-טאסקינג" או "ג'אגלינג". אבל עצרי לרגע. לחיות כשאת על אוטומט אולי מאפשר לך להספיק יותר משימות במהלך זמן נתון, אבל להגיע לסוף היום כשאת 'עם הלשון בחוץ' זו לא אלטרנטיבה מומלצת. התארגנות מוצלחת בבוקר יכולה לשנות בין-רגע את ההרגשה הכללית שלך לגבי היום שעתיד לעבור עלייך. מקלחת קצרה, איפור זריז אך מושקע ובישום קליל ישדרג לך את הבוקר לעין-ערוך. כך אני מתאפרת כאשר אני רוצה להיראות טוב אבל אין לי זמן רב להשקיע:








מקלחת- גם כשאני ממש ממהרת, אני לא מוותרת על מקלחת בבוקר. היא מעירה אותי, מאפשרת לי קצת זמן עם עצמי לחשוב על היום שלפניי ומאפשרת לי להתחיל את הבוקר בהרגשה נינוחה ונקייה.
איפור זריז- לכולנו יש את כמה מוצרי קוסמטיקה שאנחנו פשוט לא יכולות בלעדיהם. בושם שאנחנו שמות כבר שנים, מסקרה מנצחת, ליפסטיק אהוב. שלושה מוצרים שאני בחיים לא יוצאת מהבית בלעדיהם: מסקרה, ליפסטיק ובושם.
המסקרה הנוכחית שלי, One by One של מייבלין ניו-יורק, היא מושלמת בשבילי; היא מעגלת את הריסים שלי כלפי מעלה, משאירה אותם מופרדים זה מזה ואף פעם לא משאירה עליהם גושים מעצבנים. שתי שכבות בריסים העליוניים והתחתוניים ואני מסודרת.
ליפסטיק משתנה אצלי לפי מצב-הרוח שעמו התעוררתי. אני נוהגת להוסיף שכבה דקה של לובלו קלאסי לפני מריחת השפתון וכך הוא נמרח בצורה טובה יותר על השפתיים. בשנתיים האחרונות, אני אוהבת מאוד את סדרת השפתונים והגלוסים של מייבלין ניו-יורק, שנקראת Color Sensational. המבחר של הגוונים הוא עצום (לאט אך בהתמדה אספתי חלק נכבד מגווני הסדרה) ואני מאוד מרוצה מהאופן שבו הם מדגישים את השפתיים שלי. כשזה נוגע לשפתונים- אני אף פעם לא מפחדת להשתמש בצבע.













הגוון האהוב עליי בימים אלו: Fatal Red (מס' 530), אדום לוהט שמשדרג כל מראה במשיחה אחת.

לאיפור עיניים, כאשר אני ממהרת, אני נוהגת להשתמש באחת משתי האופציות- קו אייליינר שחור בעפעף העליון או עיפרון שחור (מטושטש במברשת טשטוש) בחלק התחתון של העין. את האייליינר ג'ל של מייבלין רכשתי לא-מזמן לאחר שקיבלתי המלצה עליו מחברה ואני מרוצה ממנו מאוד.
את המברשת שמגיעה עמו החלפתי במברשת זוויתית של מאק (מס' 266). כשאני לחוצה בזמן, אני יוצרת wing בקצה העין שהוא יחסית סולידי ולא משקיעה מעבר לכך. כשאני יוצאת בערב אני לרוב משקיעה יותר ומוסיפה צלליות, אבל לא תמיד.
איפור פנים- לאחר שסיימתי עם איפור העיניים, אני שמה בנקודות אסטרטגיות מעט מקרם ה- BB של גרנייה ומטשטשת היטב באמצעות מברשת.

לבוש- זמן-לא-מבוטל ממשך ההתארגנות שייך דווקא לבחירת הלבוש, ולא בכדי; כולנו רוצות להיראות נפלא אבל אף אחת לא רוצה להיתפש כמתאמצת יתר-על-המידה. הטיפ של אמה למראה לא-מתאמץ: בחרי בחולצה נעימה עם דיטייל מיוחד. הוא ישווה למראה שלך קמצוץ של אלגנטיות מאופקת. הוסיפי לחולצה שרשרת יפה עם נוכחות וקנחי עם תיק בעל טקסטורה מעניינת. השילוב בין שלושת האלמנטים הללו יראו לאחרים שחשוב לך להיראות טוב, ללא הטרחה שמתלווה לכך.


הדרך להגיע למשרד כשאת נראית נפלא עוברת קודם כל בבחירת הצבעים. בחרי בגוונים עשירים  של חום ושלבי אותם עם כחול-רויאל. האיפוק של הצבע הכחול הכהה מתאזן עם החמימות של הצבע החום. שימי לב לפרטים: חולצת-סריג עם כתפיים מודגשות יכולה להוסיף תחכום-ברגע למראה שלך.


זהו. שתי התזות של הבושם האהוב עליי, ז'אדור קלאסי של דיור ואני מוכנה לצאת מהבית ולהתחיל את היום שלי.






דברים רבים השתנו עבורנו, הנשים, בשנים שעברו מאז הגל הראשון של הפמיניזם. רובנו היום עובדות במשרה מלאה, מהוות המטפל העיקרי בילדינו ועושות מאמצים עילאיים לא רק להיות אימהות טובות, אלא גם רעיות טובות, אחיות טובות וחברות טובות. זה מצריך לא-מעט תעצומות נפשיות וכוחות פיזיים ולעיתים מכניס מתחים אל היומיום (העמוס והמתוח גם ככה) שלנו. לקבוע מראש תכנית לערב (להיפגש לקפה עם חברה, ללכת לסרט עם בן-הזוג, לראות תערוכה חדשה או הצגה שקיבלת עליה המלצה) יכול להעניק לנו כוחות לא-מבוטלים להמשיך את השבוע בהרגשה טובה, עד לסוף השבוע המיוחל. אני משתדלת לקבוע לפחות מפגש אחד בשבוע עם חברה, לרוב באמצע שבוע, כאשר אין עומס על מקומות הבילוי. כמה שעות מחוץ לבית, ואני חוזרת הביתה מלאה באנרגיות ועם מצב-רוח מרומם. אל תוותרי על המפגשים הללו. בסופו של דבר, השבוע שלנו הוא אסופה של רגעים וגם כשאת מאוד עייפה או עמוסה בסידורים, כמה שעות של בילוי מהנה יכולות לעשות מה שאפילו הספונג'ה הכי מושקעת לא יכולה להעניק לך. נסי להקדיש יותר זמן לחברות שלך. סמסי להן או התקשרי ונסי לקבוע פגישה לשבוע הקרוב. גם בתקופות בהן אתן עמוסות מאוד, השתדלי להשאיר אותן קרובות ללבך ודאגי לראותן כמה שניתן. לעולם אל תסתפקי בקשרים וירטואליים. SMSים ואי-מיילים הם אמנם דרך טובה לשמור על קשר, אבל הם אף פעם לא יהוו חלופה הולמת למפגשים פנים-מול-פנים. בדיוק מתוך ההבנה בחשיבות של שמירה על קשר, לקראת תחילתו של כל חודש, יעלה לבלוג לוח אירועים מסודר, בו יפורטו כל אירועי התרבות של אותו החודש. אני ממליצה לכן להדפיס אותו ולתלות על דלת המקרר. מי יודע, אולי השבוע סופסוף תלכי להצגה ההיא שרצית לראות כבר המון זמן?
אלה היו שלוש הדרכים שלי להתרענן ולצבור אנרגיות לקראת המשך השבוע. אשמח לשמוע את הדרכים שלכן למלא מצברים. שתפו אותי. אני מאחלת לכולכן המשך שבוע נפלא,
שלכן,
        אמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה