Back to School: How to be a Student and Keep Your Style

בתחילת השבוע הקרוב, רבים מחבריי, יחד עם עוד 300,000 סטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות ברחבי הארץ, חוזרים אל ספסל הלימודים. חלקם מתחילים ללמוד לתואר ראשון, חלקם לתואר שני; חלקם ממשיכים במסגרת הלימודים הקיימת וחלקם עתידים להתחיל את הסמסטר האחרון שלהם לתואר. סטודנטים רבים חיים כיום בישראל, רובם הגדול צעירים בשנות העשרים לחייהם. ועל-אף שהם לומדים במסגרות לימודיות שונות ומגוונות, כולם עתידים לחלוק השבוע את אותה הרגשה- התרגשות וציפייה לקראת שנת הלימודים הקרובה. ובצדק; תחילת  שנת הלימודים היא למעשה התחלה של תקופה חדשה וככזו, היא מרגשת ומעוררת ציפייה, אשר מהולה גם בחשש. האם אצליח בלימודיי או שמא אשתרך מאחור? האם אמצא את הדרך לשלב עבודה עם לימודים? ומה עם אהבה? האם אמצא כזו בין כותלי האוניברסיטה? על שאלות אלו, ורבות אחרות, לצערי אינני יכולה לענות. אך כיצד להגיע אל ספסל הלימודים כשאת חמושה במראה נפלא, סטייל מנצח והרבה אנרגיות טובות (המצרך החשוב ביותר לסמסטר הקרוב)- בוודאי ובוודאי. במיוחד בשביל פתיחת שנת הלימודים, אני מתרגשת להציג את המדריך המלא של אמה לסטייל משובח (ומצב נפשי מאוזן), שכולל בתוכו את כל מה שאת צריכה לדעת כדי להתחיל את שנת הלימודים ברגל ימין. מתחילים?




בשביל להיראות נהדר ביום הראשון ללימודים (ולאורך כל הסמסטר), את לא צריכה להוציא הרבה כסף ולקנות מלתחה חדשה. כשזה נוגע לסטייל-סטודנטיאלי, השילובים השונים הם שקובעים את הסטייל ולא ההפך. שילוב נכון בין ישן לחדש ובין זול ליקר, הוא שיקנה לך מראה מעניין, כזה שיתאים באופן מושלם לאישיות הכובשת שלך. באאוטפיט הנוכחי, התמקדתי בשלושה עקרונות מנצחים להשגת מראה אקלקטי ונכון:

ניגודיות של צבעים- בתולדות האמנות מושם דגש רב על בניית קומפוזיציה, הנשענת, בין היתר, על שילובי צבעים והאופן בו הם מושמים זה לצד זה. (ההסבר המלא יועלה בקרוב לדף האמנות של הבלוג, שווה לעקוב). אחד השילובים האהובים-עליי-בכל-הזמנים הוא השילוב בין שחור לורוד (על כל גווניו). במראה הזה, הקשיחות של השחור מתאזנת עם העדינות של הצבע הורוד הבהיר. את הג'קט רכשתי בחנות יד-שנייה במחיר שווה לכל כיס (כ-80 ש"ח) והוא של זארה. אני אוהבת אותו לא רק בגלל הצבע, אלא גם בגלל הפרטים הקטנים שבו. והנה הגענו לעקרון הבא:




שילובי טקסטורות- בחרו בפריט אחד בעל דיטיילים רבים (במקרה הזה, ג'קט עם רצועות, אבזמים, ריצ'רצ'ים וכיסים רבים) ואזנו אותו עם מכנס חלק, ללא עיטורים. לג'קט הוספתי פריט חדש - תיק ניטים שחור של אלדו, וזול (עלה במכירת סוף עונה האחרונה פחות מ- 140 ש"ח) לצד פריט ישן (נעלי עקב מקולקציה ישנה של דיזל, עשויים מבד דנים משופשף ועם עקב עבה) ויקר (עלה בזמנו כ-700 ש"ח).



מראה השכבות- מראה השכבות אהוב על סטודנטיות רבות, ולא במקרה. הוא פונקציונלי (גם בימי הקיץ החמים ביותר, המזגנים באוניברסיטאות עובדים שעות נוספות) והוא פשוט נראה נפלא. באאוטפיט הזה שילבתי גופיה שחורה פשוטה (40 ש"ח בזארה) עם חולצה שחורה מעל, בעלת אפליקציית תחרה עדינה. מעליהן הוספתי את הג'קט אך בימים קרירים יותר (בימי החורף, כשיבואו) אפשר להוסיף צעיף צבעוני ויפה.





- כתבי בפנקס את המשימות שעלייך לעשות באותו היום, לפי סדר עדיפות יורד.
- דאגי לארוחה בריאה ומשביעה שתחזיק אותך עד להגעה הביתה.
- הקלידי את השיעורים במחשב ונסי לערוך אותם תוך כדי ההרצאה.
- בין ההפסקות, הקשיבי למוזיקה קצבית שתכניס אותך לאווירה טובה ותפיח בך אנרגיה אפילו ברגעי העייפות הגדולים.

 - חפשי פינה מוארת באור טבעי (למשל: ליד חלון גדול) והקימי שם את פינת הלמידה שלך. הוסיפי מנורת שולחן קטנה שתעזור לך להמשיך לקרוא גם בשעות הקטנות של הלילה. שמרי על שולחן נקי והשאירי בו רק דברים רלוונטיים ללמידה.
- הכיני מראש, טרם התחלת הלמידה, שתייה חמה וקרה ודאגי לחטיף בריא בהישג יד. כך לא תצטרכי לקום כל רגע ודעתך תוסח פחות.
- עם זאת, דאגי לקבוע מראש הפסקות יזומות בנות 10 דקות במקום הפסקה ארוכה אחת, שתקשה על החזרה ללמידה. קבעי מראש מפגש עם חברה מחוץ לבית, וקבעי מטרות לימודיות הגיוניות שעלייך לסיים עד לאותו מועד.
- דאגי שיהיה על השולחן את כל הציוד המשרדי שאת צריכה: עפרונות, עטים, טושים זרחניים ופתקים נדבקים. הם יעזרו לך בתהליך הלמידה.

-השתדלי לא לדחות את הלמידה לרגע האחרון. חלקי את הלמידה לפרקים, נסי ללמוד באותו היום את תוכן ההרצאה האחרונה. כך בשיעור הבא תגיעי לשיעור כשאת זוכרת, גם אם באופן מעורפל, את שנאמר בשיעור הקודם.
-בררי האם ניתן להקליט את השיעורים ובמידה וכן, הקשיבי להם תוך כדי שטיפת הכלים, הכנת האוכל או הנהיגה ללימודים. למידות קצרות בנות רבע שעה יעילות מאוד. השתדלי ללמוד לפרקים קצרים אך ביעילות.
-אם צריך, סגרי את הטלוויזיה ואת הפלאפון והתרכזי במשימה שלפנייך.
-חלקי אותה לתתי-משימות והעניקי לעצמך "פרס" קטן על סיום של משימה גדולה.
-גם אם לא הצלחת במבחן, אל תתייאשי. ניתן לשפר את הציון במועד שני.
-לא משנה מה, תמיד המשיכי להתקדם קדימה אל עבר המשימה הבאה והשתדלי לא להתעכב על כשלונות, גדולים כקטנים. - אם הינך נסערת או מוטרדת, מכל סיבה, הפסיקי את הלמידה וצאי החוצה להליכה קצרה. האוויר הצח והמרחק מהחומר הלימודי יאפשרו לך לנקות את הראש ולחזור אל הלמידה בשנית, בכוחות מחודשים.




שתהיה לכולכן שנה אקדמאית מוצלחת,
שלכן,
       אמה.

הערה: הבלוג של אמה יוצא לפגרה קצרה וישוב לפעילות בעוד שבוע. שיהיה שבוע נפלא לכולן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה