DIY- Happy New Year Greeting Card Tutorial- Part Three

הגענו לפוסט האחרון בסדרה של כרטיסי הברכה לכבוד השנה החדשה! אני מקווה שבהפוגה בין הפוסטים יצא לכם להכין כרטיסים ולשלוח לחברים ומשפחה. אני העברתי את השבוע בעבודה אינטנסיבית על מלאי כרטיסי הברכה שלי ואני שמחה לעדכן, שמהיום ניתן לרכוש אותם במחיר סמלי של 4 כרטיסים ב-20 ש"ח בלבד. שווה! אם אתם מעוניינים לרכוש ורוצים לדעת איפה וכיצד, צרו איתי קשר דרך האתר הרשמי של "ילדת יומולדת" או דרך המייל האישי שלי- reutdominits@gmail.com. 


ועכשיו לעניינו: הפעם אלמד אתכם איך להכין כרטיסי ברכה בשימוש עם חרוזי גיהוץ (מאנגלית: Hama Beads), אך לפני שאני מתחילה, עליי להודות אישית לאיריס פוגל בן חמו מהבלוג הנפלא Colourful Way, שבזכותה הוצאתי את חרוזי הגיהוץ מהבוידעם וחזרתי ליצור איתם אחרי הפוגה של כמה שנים טובות. בפוסט הנוכחי אראה לכם שני סוגים של כרטיסים שהכנתי באמצעות חרוזי הגיהוץ- שניהם קלים לעשייה ומאוד מהנים! 



החומרים שבהם נשתמש בהדרכה הנוכחית הם: קארדסטוק צבעוני, עצם קיפול, קארדסטוק לבן, עט\ עפרון לשרטוט, סכין יפנית, סרגל מתכת, דבק דו-צדדי, משטח מתרפא, חרוזי גיהוץ, מגהץ, קרש גיהוץ. לשדרוג הכרטיס, נשתמש בקטלבאג (Cuttlebug) בשני משטחי B ומשטח A ותבנית הבלטה מכל סוג שנרצה. נשמע מסובך? אל תיבהלו, זה די פשוט ברגע שקולטים את הטריק.  כל מה שצריך הוא פשוט להתחיל ולנסות. אז נתחיל?

מצוין! בשביל להתחיל נצטרך קארדסטוק צבעוני (אני משתמשת, כפי שאמרתי בעבר, בקארדסטוקים המצוינים של American Crafts. ממליצה מאוד! איכות מעולה במחיר הוגן). בשלב הראשוני, ניקח את הקארדסטוק ונקפל אותו באמצע. הדרך הכי מדויקת והכי נוחה (לטעמי לפחות) לקיפול הקארדסטוק היא באמצעות עצם קיפול. כיצד מקפלים עם עצם קיפול? בדיוק כמו שמקפלים רגיל: ניקח את פינות הכרטיס ונצמיד אותן אחת אל השנייה באופן המדויק ביותר שאנחנו יכולים; ברגע שהפינות של החלק העליון של הכרטיס מיושרות לפינות של החלק התחתון, ניקח את העצם ונעביר אותה על הרווח שנוצר בחלק הפנימי ולמעשה "נשטיח" את הכרטיס ע"י העברה של העצם לאורך החלק הפנימי.  

לאחר מכן, ניקח קארדסטוק בצבע לבן ונהפוך אותו כך שהצד עם הטקסטורה יהיה כלפי מטה והצד החלק יהיה כלפי מעלה. מדוע? אנחנו עתידים לסמן על הכרטיס עצמו, וחשוב שלא ייראו את הסימונים שלנו. הצד עם הטקסטורה יהיה הצד שיראו. במידה ויש לכם קארדסטוק חלק משני הצדדים, אין זה משנה איזה צד תבחרו. קחו עט או עפרון שרטוט וסמנו על הקארדסטוק את הגודל הרצוי. הגודל שאני סימנתי: רוחב- 9.5 ס"מ, אורך- 8.5 ס"מ. עתה סמנו עוד מרובע באותו הגודל בהמשך למרובע שיצרתם. לאחר שיש לכם שני מרובעים, אתם יכולים לחתוך. אל תשכחו להשתמש בלוח מתרפא ולא לחתוך ישירות על שולחן העבודה שלכם. אני אוהבת להכין מראש כמות של מרובעים (בתמונה למעלה מימין). בשביל להכין כמות במהירות, הדרך הכי נוחה היא פשוט להכין מעין Template, שיוכל להוות דוגמא לגודל הרצוי. ברגע שיש לי מוכן קארדסטוק לדוגמא, הכל מאוד פשוט: מניחים אותו על הקארדסטוק הגדול, מצמידים אותו לפינה כדי שיהיה הכי מדויק שאפשר, ואז עוברים על השוליים שלו באמצעות עט. אחרי שסימנתי מרובע אחד אני מניחה בשנית את הדוגמא, הפעם ליד החלק שכבר סימנתי, ומסמנת שוב את השוליים. כך נוצרים לי שני מרובעים במחצית הזמן. ברגע שסימנתי כמה קארדסטוקים באופן הזה, אני חותכת את כולם במהירות אך בזהירות באמצעות סכין החיתוך וזהו, סיימתי.

לאחר שחתכתי כמות מספיקה של מרובעים (תלוי כמה כרטיסים תכננתם להכין), אני לוקחת את משטח ה- A, שני משטחי ה- B ותבנית ההבלטה שברשותי ומעבירה אותם דרך מכשיר הקטלבאג. מי שאינו מכיר את הקטלבאג, אספר שמדובר במכשיר ידני (לא חשמלי) אשר באמצעותו ניתן לחתוך או להבליט את הקארדסטוקים בשלל צורות וטקסטורות. את שלי רכשתי בחו"ל אבל ניתן לרכוש אותו גם בארץ בחנויות יצירה מובחרות. אם רק רכשתם את הקטלבאג ואתם עדיין לא יודעים בדיוק איך להשתמש בו, האינטרנט מוצף בסרטונים והסברים, והסרטון הזה הוא רק אחד מהם: 


כדי ליצור הבלטה בניירות הקארדסטוק שברשותכם, צריכים לפתוח את שני הכנפיים של המכשיר (משני צדיו) ואז להניח את משטח A. מעליו להניח אחד משני משטחי ה- B  שברשותכם. לאחר מכן קחו את תבנית ההבלטה (באנגלית: Embossing Folder) שבחרתם ופתחו אותו. הניחו את הקארדסטוק על התבנית במיקום הרצוי וסגרו עליו את התבנית. עתה הניחו את התבנית (עם הקארדסטוק שבתוכה) מעל משטח ה- B הראשון ומעליה הניחו את משטח ה- B השני שברשותכם. ברגע שיש לכם מעין סנדוויץ', אתם יכולים להעביר אותו דרך המכשיר. אני נותנת מעין "דחיפה" עדינה בהתחלה וממשיכה בסיבוב הזרוע שנמצאת מימין. אני בדרך כלל מעבירה פעמיים (הלוך וחזור) כדי שההבלטה תהיה ברורה, אבל זה לא הכרחי (וגם תלוי בתבנית שבחרתם). שימו לב לא להעביר יותר מדי פעמים, אחרת הקארדסטוק, כמה עבה וחזק שיהיה, עלול להיקרע. 
כאן תוכלו לראות את ההבדל בין מרובעי הקארדסטוק לפני ההבלטה (מימין) ולאחריה (משמאל). במקרה הזה, בחרתי בתבנית (Embossing Folder) בשם Swiss Dots של חברת פרובו קראפט (Provo Craft), היצרנית של קטלבאג. יש שפע של תבניות במגוון רחב של מחירים ואפשר ללכת לאיבוד. כמו בבגדים, גם ביצירה אני משתדלת לבחור בדוגמאות 'קלאסיות', כאלו שיחזיקו מעמד לאורך זמן ומשתדלת להתרחק מטרנדים.


אחרי שיצרנו את ההבלטה, ניקח דבק דו-צדדי ונדביק את גב הקארדסטוק מכל פינותיו. אם אתם מכינים כמות של כרטיסים ולא כרטיס בודד, אני ממליצה לכם לגזור את הדבק ולהניחו על הקארדסטוק ואז לעבור לכרטיס הבא ולעשות את אותו הדבר עד שסיימתם לעבור על כל הקארדסטוקיםזה חוסך המון זמן אם אתם "מכינים את הקרקע" ורק אחר כך מקלפים את הדבק ומדביקים את הקארדסטוק על הכרטיס עצמו, במקום לגזור ולהדביק כל כרטיס בנפרד.
עתה קלפו את הדבק והניחו אותו במדויק על הקארדסטוק שקיפלתם מקודם. הקפידו על יישור המרובע מכל הכיוונים ובמיוחד שהוא יונח במרווחים שווים משני קצוות הכרטיס. אז לחצו חזק כדי להדק את המרובע אל הכרטיס ומניעת הזזתו בהמשך. כך אמורים להיראות הכרטיסים שלכם לאחר ההדבקה:


עתה סיימנו לבנות את הכרטיס שלנו ואנחנו יכולים לקשט אותו כפי שנרצה. בהדרכה הנוכחית, נקשט את הכרטיס באמצעות חרוזי הגיהוץ (Hama Beads) שברשותנו. יש המון סוגים של חרוזי גיהוץ ובמגוון של מחירים, את חרוזי הגיהוץ שברשותי קניתי באיקאה (Ikea) במחיר שווה לכל נפש. קראתי ביקורות על האיכות של החרוזים, אבל אני חייבת לציין שאני עובדת איתם בהנאה ולא קרה לי עדיין שהם לא החזיקו מעמד או נהרסו. את חרוזי הגיהוץ רכשתי בסניף נתניה אבל ניתן לבדוק במלאי דרך האינטרנט האם הם קיימים גם בסניף ראשון-לציון (נכון לעת כתיבת שורות אלו, החרוזים והתבניות נמצאים שניהם במלאי בשני הסניפים). 
חרוזי הגיהוץ הצבעוניים באים בקופסא גדולה שעולה 35 ש"ח, שזה מחיר מצוין בעיניי לכמות כזו גדולה של חרוזים. מומלץ לרכוש גם את  סט התבניות,שעולה רק 9 ש"ח ל-4 תבניות שונות.
כדי לזרז את העבודה, לקחתי כמות של חרוזים והפרדתי ביניהם לפי הצבעים- ידעתי שאני זקוקה לאדום, ירוק וחום, אז לקחתי שלוש צנצנות קטנות ורחבות ובכל צנצנת הכנסתי צבע אחר. זה אמנם לקח כמה דקות, אבל חסך לי זמן יקר בהמשך, כשהתחלתי לעבוד על הצורה שבחרתי (תפוח). במידה ואתם מכינים כמות גדולה של כרטיסים, זה מאוד נוח לעבוד בצורה הזו. במידה ואתם מכינים כרטיס אחד או שניים, אין צורך ליצור את ההפרדה הזו. אופציה נוספת היא לרכז את הצבעים שבחרתם בכמה ערמות קטנות ליד משטח העבודה שלכם.
עתה הניחו את החרוזים על התבנית שבחרתם. הדרך שהכי נוחה לי היא באמצעות פינצטה. אני מצליחה לתפוס את החרוזים במהירות ולהניח אותם על התבנית ללא בעיה. ועם זאת, חשוב לי לציין שזו הטכניקה שנוחה לי אישית, וייתכן שלאחרים היא תהיה נוחה פחות. על-כן, תמיד טוב לנסות בעצמכם ולראות מה עובד אצלכם יותר ומה פחות. 
תהליך בניית הצורה הוא תהליך כיפי בעיניי, כי הוא מאפשר לי 'לשחק' ולהתנסות- להוסיף ולהוריד חרוזים עד שאני מגיעה לצורה הרצויה. אם אינכם יודעים מה הצורה שאתם רוצים, אפשר להיעזר בפינטרסט על-מנת לקבל השראה. גם לאמה יש פינטרסט (אני מכורה!) ואתם יותר ממוזמנים להיכנס לדף של אמה ולהתעדכן במה שמעניק לי השראה. לתיקיית חרוזי-הגיהוץ, פשוט לחצו כאן

המשיכו לבנות את הצורה ומדי פעם קחו צעד אחד אחורה כדי לבחון האם הצורה המתגבשת אכן נראית כפי שאתם רוצים:
אל תשכחו שלאחר הגיהוץ, נוצרים שני צדדים לצורה שיצרנו: החלק המגוהץ והחלק שאינו מגוהץ. אם אתם רוצים שהחלק הלא-מגוהץ הוא החלק שיראו (ולא החלק המודבק), עליכם "להפוך" אותו בהתאם. 

במקרה הזה, רציתי שהעלה של התפוח יופנה לצד השמאלי, אז יצרתי אותו על הצד הימני: 

עתה קחו נייר אפייה וכסו את התבנית (כשעליה הצורה שהכנתם). הדליקו את המגהץ (שימו לב: את החלק הזה תנו למבוגר לבצע!) וכשהוא מתחמם (חום בינוני) עברו על הצורה שיצרתם (כאשר נייר האפייה מפריד בין המגהץ לחרוזים) באופן אחיד, אך הקפידו לא להישאר במקום אחד לאורך זמן. תוך כמה שניות תראו שהחרוזים מתחילים להיראות מבעד לנייר האפייה. כאשר כל החרוזים נראים, סגרו את המגהץ והניחו לחרוזים להתקרר על משטח העבודה (התבנית). לאחר 5 דקות לפחות, בדקו האם הם התקררו ובזהירות הסירו את נייר האפייה מעל הצורה שיצרתם. עתה תוכלו להפריד בקלות בינה ובין התבנית שעליה היא נוצרה.   

באותו האופן, יצרתי עוד שני תפוחים תואמים, וכשכולם התקררו, לקחתי דבק חזק (במקרה הזה: Tacky Glue נטול חומצה) ומרחתי כמות נכבדת של דבק על החלק האחורי (המגוהץ) של כל תפוח בנפרד. 

הדבקתי את התפוחים אחד ליד השני על הכרטיס שהכנתי וזהו, סיימתי! מה דעתכם?


דוגמא נוספת לכרטיס ברכה שיצרתי באמצעות חרוזי גיהוץ היא בהכנת צנצנת דבש ענקית ולידה תפוח אדום ועסיסי. במקרה הזה, החלטתי שחרוזי הגיהוץ יתפקדו בעצמם ככרטיס ויצרתי אותם בגודל יחסית גדול. זה אפשר לי לשחק עם הצורה ולשכלל אותה; שימו לב להבדלים בין התפוחים הקטנים שלמעלה לבין התפוח הגדול שלמטה.  עם התפוחים הקטנים היה לי פחות 'שטח עבודה'- היכולת לעצב את הצורה טמונה בגודל שלה. עם התפוח הגדול היה לי בהחלט יותר 'מקום לתמרון'.


טכניקה קלה לשדרוג היא בהוספה של מגנט. פשוט קחו מגנט שאינכם זקוקים לו (ואני בטוחה שיש לכם כמה כאלה על המקרר שלכם), גזרו אותו לכמה חתיכות בהתאם לצורה שהכנתם, והדביקו באמצעות דבק חזק את המגנט אל הצורה שהכנתם. הצמידו את הדבק בחוזקה למשך שניות ספורות בשביל לקבע את המגנט וזהו! סיימתם!





קיבלתי המון מחמאות על הכרטיס הזה, אז החלטתי ליצור תבנית (Pattern) של הכרטיס, כך שכולכם תוכלו להדפיס אותה ולהכין כרטיס שנה טובה משלכם! פשוט הורידו את הקובץ ע"י לחיצה על המקש הימני בעכבר ולחצו על "שמור תמונה בשם". בהצלחה!

אם אין לכם חרוזי גיהוץ אבל אתם עדיין רוצים להכין כרטיס משודרג, אתם יכולים לקחת את השלבים הראשונים של הכנת הכרטיס כפי שתיארתי לכם כאן, ולשלבם יחד עם עקרונות ההחתמה (Stamping) שהסברתי בפוסט הראשון בסדרה. הנה כמה דוגמאות (לחצו על התמונה להגדלה בשביל לראות את הטקסטורות השונות):

משמאל ניתן לראות את הצד האחורי של הכרטיס:

בין אם בחרתם ליצור כרטיס ברכה באמצעות חותמות, קולאז' או חרוזי גיהוץ, העיקר הוא שיצרתם משהו משלכם לכבוד האנשים שאתם אוהבים. גם אם לא הספקתם לשלוח בדואר את הכרטיסים, אתם תמיד יכולים להצמיד את הכרטיס שהכנתם אל המתנה שהבאתם למארחים בארוחת החג. 

אני מאחלת לכם שנה טובה ומתוקה, שנה מלאה ביצירה, במוזיקה טובה ובדברים יפים!
שלכם,

5 תגובות:

  1. ואוו, איזה פוסט מושקע!
    תודה.

    השבמחק
  2. את כזאת כשרונית, מאוד מאוד דקדקנית ומדויקת. מקסים! המון השקעה בפוסט כל הכבוד ושנה טובה

    השבמחק
  3. תודה רבה לשתיכן!
    איזה כיף לקבל מחמאות.
    שמחה שנהניתן!
    שנה טובה ומתוקה!

    השבמחק
  4. פשוט מקסים איזה כישרון יש לך, אני אמנם מתחום אחר לגמריי אבל הצלחת להפתיע
    שתהייה שנה טובה

    השבמחק