DIY- Travel Scrapbook Album



אם אתם עוקבים אחרי הבלוג, בוודאי שמעתם לאחרונה לא-מעט אודות התחביב החדש שאימצתי לחיי והוא הסקרפבוק. חלקכם הגדול שאלתם אותי מה זה, חלקכם מכירים את השם מפעילויות יצירה שונות וחלקכם בקיאים אפילו יותר ממני בפאנצ'ים, וואשי טייפ ומדבקות מתגרדות.
אז מהו הסקרפבוק?
בתרגום לעברית, נקרא הסקרפבוק (מאנגלית: Scrapbook) אלבום מעוצב. בארץ מכירים אותו לרוב כ"סקראפ" או "סקרפבוקינג" או פשוט "אלבום מעוצב". למען הדיוק, הסקרפבוק לא חייב להיות אלבום. הוא יכול להיות גם מחברת, כרטיס ברכה, קופסא או שקית מעוצבת ובעצם כל דבר שמשלב בתוכו טכניקות שונות של יצירה- גזרי נייר, חותמות, מדבקות, סרטים, טושים, עפרונות צבעוניים ומה לא. 













Barcelona Scrapbook 2012



סגנון
במידה רבה, אפשר להחשיב את הסקרפבוק כמעין קולאז' אישי, המרכיב בתוכו אלמנטים שונים שמאפיינים את האינדיבידואל שהכין אותו. מה שמיוחד בסקפרבוק הוא, שאין בו חוקים. כל אחד יכול ליצור אלבום מעוצב בדרך שנראית לו, ולפי האסתטיקה שלו. יש כאלו שאוהבים לשלב נצנצים, טושים זרחניים וצבעים בוהקים. 
הסקרפבוק שלי, כפי שאתם יכולים לראות, הוא לרוב בסגנון וינטאג', ולא במקרה. כחובבת וינטאג', אני אוהבת בגדי יד-שנייה, עיצובים עתיקים (ניירות ישנים, גלויות, קופסאות פח של פעם, כפתורים ישנים וכו') וגם את הקולנוע אני אוהבת בסגנון "של פעם": פילם נואר, הזוהר-ההוליוודי הישן, עם השמלות הנפלאות של פעם והתסרוקות היפות. על-כן, זה לא מפתיע שגם הסקרפבוק שלי הוא בסגנון וינטאג' מובהק.

הסקרפבוק היה בחיי בשלבים שונים בחיים שלי, ולאחרונה הוא חזר לחיי בקול תרועה גדול. בעיניי (ובעיניי רבים) זו דרך מיוחדת לשלב בין מלל, תמונות ואיורים אישיים. לאנשים יצירתיים במיוחד זו גם דרך להבעה אישית ולא רק דרך לשמר אירועים משפחתיים אלא גם הלך-רוח. לי אישית יש סקרפבוק בו אני מציירת וכותבת כל מה שעולה על רוחי.
הסקרפבוק הזה, אשר תמונות מתוכו מופיעות פה, הוא אלבום שהכנתי לנסיעה שלי ושל בעלי לברצלונה באוקטובר האחרון. מאז שסיימתי אותו והראיתי אותו לאחרים, קיבלתי עליו המון מחמאות וזה חימם את לבי לראות תגובות כאלו נפלאות למשהו שכה חשוב ללבי.
לאט לאט עוד ועוד אנשים התחילו לשאול אותי האם אני מוכנה ליצור בתשלום אלבומים מעוצבים וכך נוצר "ילדת יומולדת", מותג חדש שלי אשר עוסק בעיצוב אלבומים בהתאמה אישית. האתר של "ילדת יומולדת" עתיד לעלות השבוע לאוויר, עליו עמלתי כל החודש (התעקשות שלי לעצב את כולו לבד...DIY GIRL, כבר אמרתי?). סרטון ראשון של הכנת האלבומים נמצא בשלבי צילום ראשוניים ועתיד לעלות לערוץ היוטיוב של אמה במהלך ינואר. עד אז, החלטתי להעלות כמה תמונות שצילמתי במהלך העבודה על האלבום של ברצלונה. אני מזמינה את כולכם לנסות להכין בעצמכם אלבום טיול מעוצב. זה אמנם לא פשוט (אני מודה) אבל זה בהחלט מהנה! אז נתחיל?


יצירת אלבום יכולה להיות יקרה מאוד (המחירים של חומרי יצירה שונים יכולים לנסוק אף למאות ואלפי שקלים!), אך אין זה אומר שלא ניתן להכין בבית אלבומים יפהפיים בתקציב שפוי. החומרים המופיעים בתמונה הם זולים (מחברת רישום עולה כ-20 ש"ח, דבק דו-צדדי עולה כ-3 שקלים וזוג מספריים לא עולה על 10 ש"ח) וניתן להשיגם בכל חנות למוצרי כתיבה. 
באחד העמודים  באלבום, לקחתי דף A4 צבעוני (עולה פחות מ-10 שקלים באופיס דיפו), גזרתי אותו לחצי (כדי שיתאים לאלבום שלי, שהוא בגודל A5, מחצית מ- A4) והדבקתי אותו על הדף. אחר-כך לקחתי איור מקסים שמצאתי באינטרנט ואהבתי, והדפסתי אותו על גלויה. הדבקתי את הגלויה במרכז הדף. 

לקישוט, הוספתי וואשי טייפ תחרה בגוון זהב שקניתי במסטיקים ב-13 ש"ח, אחד מיני רבים שקניתי לאחרונה. כל-כך הרבה כבר נכתב על הוואשי טייפ, שאין לי באמת מה לומר שלא כבר נאמר בעשרות בלוגים אחרים. אני אוהבת להשתמש בוואשי טייפ בעיקר בעיצוב אלבומים וכרטיסי ברכה. הם לא זולים, אני מודה, אבל זו דרך נפלאה לקשט את דפי האלבום שלכם. אם אתם תחת תקציב צפוף, אני ממליצה לכם לקנות 2-3 וואשי טייפ יפים וקלאסיים, כאלה שתוכלו להשתמש בהזדמנויות שונות. דוגמא נפלאה לכך הוא הוואשי טייפ בדוגמת תחרה, שמגיע בצבעים שונים (חום,לבן,זהב וסגול) והוא משדרג בין-רגע כל נייר, קופסא או שקית שתרצו, בצורה שהיא אלגנטית ויפה.
עוד טכניקה נפלאה שמשדרגת כל דף באלבום היא החותמת. החסרון היחיד הוא, שחותמות הן עסק לא-זול. עדיין לא הכרתי את האדם שנכנס לחנות יצירה וקנה רק חותמת אחת. בשביל להחתים היטב, תצטרכו בלוק אקרילי (כ- 15 ש"ח לבלוק בינוני) ודיו לחותמת (בין 15-35 ש"ח, תלוי בגודל ובמותג). החותמת עצמה יכולה לנוע בין 10-100 ש"ח, מאוד תלוי בגודל של החותמת ובאיכות. החותמות שבתמונה עלו כ-15 ש"ח לחבילה, אשר מכילה בתוכה כמה חותמות קטנות. לאחר שקילפתם את החותמת מהמשטח שלה, הדביקו אותה על הבלוק האקרילי, קחו ספוג (אני משתמשת בספוג להנחת מייק-אפ, כ-5 ש"ח לחבילה, מרשת ביוטי קר) והניחו בטפיחות קצרות ומהירות את הדיו, מהקופסא שלו אל החותמת עצמה. דאגו שכל החותמת צבועה בדיו, ואז בחרו את המיקום הרצוי על הדף, הניחו הפוך (הבלוק למעלה, החותמת למטה) ולחצו חזק על הבלוק. המתינו כמה שניות ואז הפרידו בזהירות את הבלוק מהדף. 



הוספתי חותמת "Check List" לאחד מהדפים הראשונים באלבום, אשר כולל בתוכו את "רשימת המלאי" המקורית שהכנתי לפני שנסענו לברצלונה. השתמשתי בדיו דיסטרס בסגנון וינטאג' (Vintage Photo, עלה כ-30 ש"ח), אשר התאים לעיצוב של הדף. הדבקתי קארדסטוק של מזוודה פתוחה כדי להמחיש את תחושת ההתארגנות-שלפני-נסיעה (אחד החלקים המרגשים בכל נסיעה...אצלי לפחות). וזהו! סיימנו את הדף!


אפשר לעשות עם חותמות המון דברים יפים, אם יש קצת מעוף ויד יצירתית. באחד הדפים (בתמונה למטה) החתמתי את החלק האחורי של כרטיסי הטיסה שלנו בחותמת Amazing Travels ובאותו הדיו, לקחתי תווית רגילה (כזו שמצמידים לכל מזוודה), גזרתי והדבקתי אותה על הדף ולתוכה הכנסתי את כרטיסי הטיסה. בעיניי יצא מקסים:
ככל שתוסיפו מזכרות ופריטים אישיים שאספתם במהלך הטיול, כך האלבום שתיצרו יהיה יותר אישי, אותנטי וייחודי לכם. באחד הדפים, הוספתי את המפית שקיבלנו במטוס, עליה הדבקתי קארדסטוקים שונים שקשורים לנסיעה (מזוודה, דרכון וכו'). 
בדפים אחרים, הוספתי תמונה שצילמתי מהמטוס (מימין), תמונות פספורט, וכרטיסי טיסה (משמאל).








או לקחת כמה דפים מהמחברת הקטנה שמקבלים בכל מלון (תמיד מונח ליד הטלפון) ולשלב אותם בתוך האלבום כזיכרון של המלון בו שהיתם:


אחת הדוגמאות האהובות עליי לאופן בו ניתן לעצב יפה מזכרות פשוטות ככרטיסים או קבלות, היא זו




מדובר באחד מהדפים הראשונים באלבום, בו הדבקתי תמונה שצילמתי באחת הסימטאות בעיר ולה צירפתי את כרטיסי הנסיעה באוטובוס (אוטובוס A1), שלקחנו ביום הראשון משדה התעופה אל העיר. את שם האוטובוס ציינתי ע"י הדבקה של מדבקות גדולות עם טקסטורה שקניתי במיוחד. הוספתי קארדסטוק של מטוס כדי להמחיש את הנסיעה משדה התעופה אל העיר, וזהו. אחד הדפים האהובים עליי באלבום כולו.
עוד דף אהוב הוא הדף הזה:




מדובר בדף בעל ערך סנטימנטלי עבורי: כשהגענו לעיר וחיפשנו את המלון, הדבר הראשון שראיתי היה הדלת הזו, עם הגרפיטי של השד הטזמני, שאוטומטית הזכיר לי את טאז, הכלב שלי ב-15 השנים האחרונות, אשר נאלצתי להרדים אותו במרץ האחרון, כמה ימים לפני יום הולדתי ה-27. אני יודעת שזה נשמע רגשני, אבל ברגע שראיתי את הגרפיטי הזה ונזכרתי בו, הרגשתי תחושה מוזרה שטאז איכשהו שם איתי. זה היה עצוב ומרגש אבל גם העניק לטיול ערך מוסף. ישר הוצאתי את המצלמה מהתיק וצילמתי את הדלת. הדבקתי את התמונה באלבום והוספתי שתי מדבקות, "remember" ואת אותיות השם שלו, ועתה, בכל פעם שאני מסתכלת על האלבום, אני ישר חושבת עליו ונזכרת באותה תחושה שהרגשתי כשהגעתי לרחוב ההוא.
דרך נפלאה למלא את האלבום בזכרונות זה לצלם את רחובות העיר (ולהוסיף מלל כדי שתוכלו לכתוב את שם המקום וקצת חוויות). כמו פה:


ואיך אפשר בלי כמה תמונות של מופעי רחוב:



ועוד קצת תמונות מהרחוב הראשי בברצלונה, מעוטרות בוואשי טייפ:



אם במדבקות עסקנו, איך אפשר לוותר על מדבקות עם טקסטורה? טוב, האמת שאפשר. זה יקר ומתכלה (בניגוד לחותמות, שאפשר להשתמש בהן שוב ושוב). אבל אין ספק שמדבקות עם טקסטורה משדרגות בין רגע כל דף. הנה דוגמא:


לקחתי את הקיסם שקיבלנו במסעדה וצירפתי אותו לאלבום, בתוך הכפולה שעסקה באוכל המקומי. הוספתי את הקבלה (עם שם המסעדה והתאריך), הוספתי עוד כמה תמונות של אוכל ושתייה, עוד כמה מדבקות וזהו.






היעזרו בחומרי מידע מקומי- מפות, כרטיסי רכבת, עלונים, מפיות וכו'- כדי להעניק לאלבום מקוריות וללכוד את האותנטיות של המקום.


יש באלבום המון דפים, מתוכם בחרתי את האהובים עליי ביותר. אני מקווה שנהניתם מהאלבום שלי, ושפוסט ה- DIY הזה נתן לכם מוטיבציה להכין אלבום משלכםמי שמתקשה להכין אלבום בעצמו ועדיין רוצה אלבום מעוצב, אני מעצבת בתשלום אלבומים לכל אירוע. מדובר באלבום מהודר המלא בכל-טוב: מדבקות, סרטים יפים, חותמות איכותיות ועוד.
אתם  מוזמנים ליצור איתי קשר במייל- reutdominits@gmail.com או בטלפון- 054-6898136 ולהזמין אלבום משלכם. מקווה שנהניתם, וניפגש בפוסט ה- DIY הבא!
שלכם,

כל הזכויות שמורות 2012.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה