New Single- Hilly Boimel- "Im Tikra"


הבוקר (שלישי, 18.12.12) שיחררה המוזיקאית הילי בוימל לרדיו את הסינגל הראשון שלה מאלבום הבכורה, אשר נמצא בשלבי עשייה מתקדמים. זו, אפוא, הזדמנות נפלאה עבורי לכתוב על אחת המוזיקאיות המיוחדות ששמעתי בשנים האחרונות וזמרת-יוצרת מוכשרת במינה.
את הילי הכרתי בשנות היסודי המאוחרות, למוזיקה שלה התוודעתי בשנות החטיבה, ולקראת סוף התיכון כבר הפכתי למעריצה. גם היום, יותר מעשור מאז ששמעתי את השיר הראשון שלה, אי-שם במרפסת בבית הוריה, אני מתרגשת בכל פעם שהיא מספרת על שיר חדש שהלחינה, כתבה או עיבדה.

במהלך השנים שחלפו מאז עברה לתל-אביב, אני רואה אותה מתפתחת ומתבגרת, והפרוייקטים שהיא לוקחת חלק בהם תמיד מעניינים ומיוחדים. היא הקימה את סיליה ביחד עם טלי ברנדמן, שרה וניגנה עם השובבים, זוכה להצלחה נפלאה עם התפוזים, ונותנת את קולה (ואת כשרון הנגינה המדהים שלה) בהופעות-אורח אצל הרכבים נוספים. ועם זאת, בשנה האחרונה היא לקחה על עצמה את הפרוייקט המאתגר מכולם והחלה לעבוד על אלבום בכורה, אשר אותו כתבה והלחינה, ובו היא שרה ומנגנת. 
את "אם תקרא", הסינגל הראשון מהאלבום, הכרתי בגירסאות שונות. הגירסא החדשה, בהפקתו של אבי ליבוביץ', היא בעיניי הטעימה האולטימיטיבית למי זו 'הילי בוימל': מסקרנת ואפלולית, מעניינת ומסתורית, משב רוח רענן בנישת הזמרות-יוצרות המדשדשת. 


צילום: ברוך "הנגבי". כל הזכויות שמורות.


"אם תקרא" (3:51), אשר נכתב והולחן על-ידי בוימל, משדר אווירה קסומה, ספק חלום וספק מציאות, של עולם אחר, שלו ועמוק. כזה שהיינו נותנים הכל כדי להישאר בו גם אחרי שהמוזיקה פוסקת. 
הילי בוימל, ברגישות נדירה, מצליחה להתוות כבמעשה-קסמים את האיזון המושלם בין מילים עמוקות ומלאות משמעות לבין לחן אפלולי ומהפנט. ב"אם תקרא", היא יוצרת משהו שעדיין לא נתקלתי בו בגזרה המקומית: שיר עם טעם לעוד. כאשר השיר מסתיים, קצת פחות מארבע דקות לאחר שהחל, אני מרגישה קצת אחרת; מהורהרת, שקטה יותר, שקועה במחשבות. זו הדואליות של הילי עצמה, אשר גורמת לנו, בני-התמותה, לרצות לספוג עוד מהכשרון הזה, להיכנע לקול העמוק ולמילים העשירות. בין רעש לשקט, בין פרא טבעי לאורבניות, הילי עומדת איתנה: אמיתית, כשרונית-להחריד, מלאה בניגודים ועם זאת, שלווה ונינוחה. כשרואים אותה בהופעה, כל הספקות מתפוגגים: מקומה הראוי הוא על הבמה, שם נוצר הקסם האמיתי: הקול המיוחד, הפואמות המולחנות, ההגשה הרגישה- כל אלו מגבשים את הילי בוימל כמוזיקאית שונה, אחרת, בנוף ההולך ונעלם של זמרות-יוצרות, האוחזות לא רק בגיטרה בידיהן אלא גם במסר אמיתי, הנחבא בין השורות ובין המנגינות. אותו המסר, המתגלגל מלשונה ונשפך על הדף, מוצא את מקומו מחדש, אצלנו במחשבה, הרבה אחרי שהשיר הסתיים וחזרנו לאפרוריות של חיינו. בעיניי זו עדות למוזיקה במיטבה. אין ספק בלבי שאנו עדים לסינגל ראשון, אחד מיני רבים שעוד יבואו, טעימה נפלאה ממה שעתיד להפוך לקריירה ענפה ומרתקת של אחד הקולות הרעננים שנוצרו כאן בארץ. שווה לחכות לעוד!

אם תקרא\ הילי בוימל

שקט
אף אחד לא ישן.
מי שקר לו ונשבר,
לא יושיט האור ידו
הן זה אמר לו לא לקפוץ אל תוך הלילה
אז רק יזיל דמעה שבורה
על השברים הדוממים
וימלמל בקול סדוק-

אם תקרא לי אבוא

שקט
משתולל
המולה חתמה שפתיים.
כשכבר קר הכל מותר,
לא יושיט האור ידו
הן זה אמר לו לא לקפוץ אל תוך הלילה
אז רק יזיל דמעה שבורה
על השברים הדוממים
וימלמל בקול סדוק-

אם תקרא לי אבוא



מילים ולחן - הילי בוימל
עיבוד והפקה מוזיקלית - אבי ליבוביץ'

בס - טל מרקוס
קלבאש - בן אילון
שירה, גיטרות - הילי בוימל

הוקלט באולפני "ברדו" פברואר 2012
מיקס - גיל טלמן
מאסטרינג - ארז כספי
טכנאי הקלטות - גיל טלמן, יונתן קוסוב
עיצוב עטיפת האלבום- מיכל פוקס
יחסי ציבור - מאיה צ'לצ'ינסקי 

הקשיבו לסינגל הראשון בערוץ היוטיוב של הילי:
http://www.youtube.com/watch?v=3bauRFdne1c

לעדכונים שוטפים, היכנסו לדף האמן בפייסבוק:
http://www.facebook.com/hillyboimel

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה