DIY- Designed Collage, Vintage Style



הרבה פעמים שואלים אותי, איך אפשר להפוך את הבית ליותר 'אמנותי' מבלי להוציא כסף על יצירות אמנות יקרות. האמת, שזה בהחלט אפשרי ואפילו לא קשה במיוחד. קולאז'ים הם דרך נפלאה בעיניי לשדרג כל קיר עירום ליצירת אמנות שהיא לא רק יפה ומרשימה, אלא גם ייחודית לכם. בקולאז'ים, בניגוד לציור בשמן או באקריליק, אין צורך בכשרון ציור. כל מה שצריך זה שעתיים פנויות ומעט סבלנות, ואני בטוחה שבסופן, לא רק  שחוויתם ערב מהנה שלא עלה לכם יותר משקלים בודדים בלבד, אלא גם יצרתם בעצמכם יצירת אמנות יפה שתוכלו לתלות בסלון ולהתגאות בה

טכניקה ידידותית לילדים? כןאפשר ליצור קולאז'ים יפהפיים גם עם הילדים, רק צריך להשגיח עליהם במהלך שלב הגזירה (או לגזור במקומםתלוי בגיל). זו פעילות סופר-כיפית לשבת בצהריים, שלכל הדעות עדיפה על בהייה בטלוויזיה או ישיבה מול מסך המחשב. ואם זה לא משכנע, איני יודעת מה כן. אז נתחיל?



את הקנבס (35cmX35cm) צבעתי בצבע אקריליק בגוון צהוב בהיר (Naples Yellow Deep, מס' 107 של Maimeri Acrilico). אם אין לכם את הגוון הזה, אל דאגה: אתם תמיד יכולים ליצור את הגוון ע"י ערבוב בין לבן (Titanium White, מס' 018) לצהוב רגיל (Primary Yellow, מס' 116).
לאחר שערבבתם והגעתם לגוון הרצוי, השתמשו במברשת רחבה על-מנת לצבוע את הקנבס כולו בשתי שכבות אטומות (יש להמתין שהשכבה מתייבשת טרם צביעתה של שכבה נוספת). לאחר שצבעתם שתי שכבות אטומות, הוסיפו שכבה לא-אטומה של גוון אחר. אני בחרתי בלבן וצבעתי במשיכות מכחול גסות ולא סימטריות. הצבע הלבן במקרה הזה הוסיף עומק וטקסטורה לקנבס.
לצביעה אחידה, ניתן לצבוע את הקנבס באמצעות ספוג. את הספוג ניתן לרכוש בחנויות "הכל בדולר". הוא לא נמכר בבודדים אלא בחבילה (הכוללת כ- 4-5 ספוגים) והמחיר אינו עולה על 10 שקלים לחבילה. הספוג הוא נוח מאוד ואם שוטפים אותו היטב בין צביעה לצביעה, הוא גם נשאר זמן רב.



הניחו את הקנבס בצד לייבוש ובנתיים קחו מגזינים ישנים שיש ברשותכם בבית (ממש אין צורך לקנות במיוחד). עברו על המודעות השונות ובחרו מתוכן חלקים שתוכלו לגזור ולהדביק על הקנבס שלכם.
אין כאן חוקים: קחו את הזמן ובחרו מודעות ש"מדברות" אליכם. בדרך כלל, הקונספט של הקנבס מתגבש תוך כדי עלעול במגזין. אני אוהבת להשתמש במגזינים ישנים של עיצוב, מכיוון שיש להם הרבה טקסטורות מעניינות. לאחר שבחרתם את הקונספט, מומלץ לעשות סינון ולבחור את המודעות שיתאימו במיוחד למה שאתם רוצים ליצור. נסו לחשוב על המיקום העתידי של הקנבס. אם הוא עתיד להתלות גבוה, מומלץ לא לבחור בפרטים קטנים אלא לשים דגש יותר על צורות וגוונים, אשר נראים היטב ממרחק. במקרה שלי, ידעתי שאני רוצה ליצור קנבס אשר ייתלה בכניסה לחדר, ועל כן, יכולתי להדביק פריטים קטנים (אבנים,כפתורים וכו'), מכיוון שידעתי שייראו אותם מהמקום בו הקנבס יהיה תלוי.
עכשיו מתחילים במלאכת הגזירה: יש טכניקות שונות לגזירה, אשר משתנות בהתאם לתוצאה שאליה אתם שואפים להגיע. כפי שתוכלו לראות בתוצאה הסופית (בתמונה למטה), היה חשוב לי לגזור בצורה מדויקת את רוב החלקים בקולאז' (ראש, ידיים, רגליים וכו'.) על-כן, נזהרתי בגזירה כי הדף היה דק מאוד וחששתי שהוא יקרע תוך כדי. קחו את הזמן ואל תמהרו: ברוב המקרים עדיף להשקיע את הזמן בגזירה נכונה, מאשר להרוס את המודעה ולנסות למצוא משהו אחר שיתאים לרעיון שלכם.
לאחר שגזרתי את כל החלקים, מיקמתי אותם על הקנבס. ניסיתי כמה אופציות לפני שבחרתי את המיקום הרצוי והתחלתי להדביק. במקרה הזה, השתמשתי בדבק רגיל- Stic UHU (הצהוב). הדבקתי כמעט את כל החלקים, ואז הגעתי לחלק האחרון (והמהנה): שלב הליטושים. הוספתי טקסטורה לשמלה על-ידי קריעה לא-סימטרית של מודעות שונות בגוונים של סגול וירוק והדבקתם זה מעל זה, הוספתי תחרה שחורה כמעין צעיף\עליונית ערב לדמות שיצרתי, הדבקתי נוצה שחורה כמעין אקססוריז לשיער (או שמא יצרתי כובע? אין לדעת) ועליה הוספתי אבנים בוהקות. החלק הכי קשה בכל יצירה, ואמרתי זאת לא-אחת, הוא ההבנה שסיימתם. יש כאלה שממשיכים וממשיכים להדביק או לצבוע, הרבה אחרי שהיו צריכים להפסיק, ולבסוף זה גורע מהתוצאה הסופית. אני אישית מנסה לעצור רגע אחד לפני שזה "יותר מדי". במקרה הזה, ידעתי שאני רוצה לשמור על מראה נקי ומאוזן, ועל-כן, לא היה לי קשה להניח את המספריים והדבק ולומר- "זהו, סיימתי".
את החומרים שנותרו ללא-שימוש, מומלץ לאכסן בקופסא עד לפעם הבאה ולא לזרוק. מי יודע מתי תצטרכו דף מעוטר או כפתור מקטיפה? לי אישית יש כמה מדפים מלאים בקופסאות, צנצנות וקערות, אשר תמיד עמוסות כל-טוב: כפתורים, סרטים, חוטים, מדבקות ואביזרים לשיער שאינני משתמשת בהם יותר. כל אלו מוצאים את ייעודם בשלב כזה או אחר, בין אם על כרטיס ברכה או על קולאז' כיפי כמו זה. 
זהו, סיימנו. והנה התוצאה הסופית:

הקולאז' תלוי אצלי בבית, בכניסה לחדר-הארונות-המאולתר שלי, היכן שאני מאחסנת את כל האיפור, הנעליים והבגדים שלי. כתבתי על החדר בפוסט על "חדר משלך (ניתן לקרוא את הפוסט  כאן). כיאה לחדר האהוב עליי בבית, הוא גדוש בחפצי וינטאג' שאספתי במהלך השנים. על-כן, הקולאז' הוינטאג'י הזה, שתלוי בכניסה לחדר, מייצג אותי (ואת החדר) מאוד. הנה הצצה קטנה לחלקים נבחרים מהחדר:


מימין לשמאל: שולחן האיפור שלי (קניתי לפני כמה שנים מאיקיאה), עליו מונחות סלסילות סגולות (מדהימות, שהבאתי איתי מ- Zara Home בברצלונה); צעיף משי שקניתי במכירת יד-שנייה, צלוחית קרמיקה מעוטרת עם איורים מיוחדים (קניתי בברצלונה); נעלי עקב מתחרה שקניתי החודש במנגו, תיק יד בצורת מזוודה קטנה (מנגו,ברצלונה); מתלה בגדים עמוס בבגדי וינטאג' שקניתי מחנויות יד-שנייה ברחבי העולם (וגם כמה פריטים שקיבלתי מחמותי, שהיו שייכים לסבתא של בעלי); סוס-קרוסלה שקניתי ביפו לפני המון שנים, וחד-קרן בתוך כדור-שלג שקיבלתי במתנה מבת-דודתי; מעיל מדהים שקניתי בשוק הפשפשים באיטליה (ב- 5 יורו בלבד!), פסלים של ילדים שקניתי בחנות קטנה ביוון לפני כמעט עשור; נעליים וסוודרים שקניתי בברצלונה (מנגו\אלדו\ברשקה\ זארה). וזהו לבנתיים. חסכתי מכם תמונות קשות (כמו למשל אוסף הלקים שלי, או גרוע יותר- אוסף התיקים הבלתי-נגמר שלי). כן, אני girly-girl, מודה באשמה.
מקווה שנהניתם ומחכה לראות תמונות של הקולאז' שהכנתם!
שלכם,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה