Emmy Night

אתמול בלילה (23.9) נערך טקס האמי ה- 64, אליו הגיעו, כמדי שנה, מיטב הכוכבים והכוכבות של הטלוויזיה האמריקאית. על השטיח האדום צעדו כוכבות כקלייר דיינס הקורנת (בהריון ראשון) בשמלה צהובה של לנווין, ג'וליאנה מרגוליס האיכותית, בשמלה פרחונית של ג'יאמבטיסטה ואלי, טינה פיי בשמלה של וויויאן ווסטווד בגוון חציל עמוק, אידי פלקו הוותיקה, בשמלת חיתוכים בשחור ולבן של סטלה מקרטני ועוד רבות טובות. השטיח האדום היה גדוש בסגנונות שונים, חלקם מוצלחים וחלקם מוצלחים פחות. מבין כל הצבעים, הגזרות, הצורות והאבזורים השונים, בחרתי בשלושה מראות שונים, כולם על טהרת המראה הדרמטי. להלן רשמיי :

השחקנית והקומיקאית, אשר אהובה עליי עוד מימי "סיינפלד" הרחוקים, קטפה את פרס האמי על משחקה בתפקיד הראשי בסדרת הטלוויזיה  VEEP, בה היא מגלמת את סגנית נשיא ארה"ב. אצלי היא זוכה בפרס השמלה הכי יפה! עבודת החייטות שנעשתה על השמלה שלה היא לא פחות ממושלמת.






המעצבת: ורה וונג, המלכה הבלתי-מעורערת של שמלות הכלה בארה”ב.
הגוון: בורדו עמוק (באנגלית: Maroon)- אדום כהה מאוד, נראה כמעט חום. עשיר ומרשים.
הגזרה: שמלת סטרפלס צמודה (גזרת Bustier Dress), לה הוספו שובל וכתפיות משיפון.
התאמה לגוף: מושלמת. השמלה מחמיאה ומדגישה את גזרתה החטובה. חייטות מדויקת.
הגוון: כהה ואחיד.
התסרוקת: השיער הוחלק ונאסף למעלה. רופף מדי מקדימה אך מהודק היטב מאחור.
התאמה לשמלה: טובה. השיער האסוף מתאים לשמלה, אך חסר לו מעט נפח. 
הפנים: המייק-אפ בגוון הנכון, המריחה אחידה, הסומק מורגש במידה הנכונה.
העיניים: מאכזבות. הצללית לא עוצמתית דיה. הריסים בלתי-נראים, מומלץ היה להוסיף ריסים מלאכותיים ולא להסתפק במסקרה בלבד.
השפתיים: הבחירה בשפתיים חיוורות היא אמנם נכונה (אם פועלים לפי המשוואה של 'עיניים מודגשות=שפתיים לא מורגשות') אך במקרה הזה, הן מעלימות אותה. שפתון כהה היה עדיף.

השמלה הארוכה אמנם הסתירה את הנעליים, אך הצלחתי למצוא תמונה! (למטה, משמאל)
הצבע:  תואם לשמלה, גוון בורדו בגימור מבריק.
העקב: גבוה ודק. ישנה תוספת של פלטפורמה בחלק הקדמי. נראה (יחסית) אפשרי להליכה.


במקרה של דרייפוס, לא מצאתי עדויות על קיומו של אחד. חבל, תיקי-ערב בטקסים לרוב מאוד יפים ומשדרגים את המראה הכולל כמעט ללא-מאמץ.

העגילים:  בעיצובה של איירין נויווריט (Irene Neuwirth) אמנם היו יפים מאוד אך כלל לא התאימו לסגנון של השמלה. היה צורך בעגילים כהים בסגנון אלגנטי יותר*, שיחזקו את הפן הדרמטי של השמלה. העגילים מפחיתים מן העוצמה הברורה של השמלה וזה חבל. העגילים הללו, לטעמי, הם ההוכחה שלא תמיד צריך ללכת "על בטוח". על-אף שכחול מתאים לנשים עם עיניים חומות (או לנשים הלובשות שמלות בגוון חום- שתי האופציות נכונות במקרה הזה) אין ערובה שהמראה "יעבור מסך". במקרה הזה, העגילים דווקא הוזילו את השמלה היוקרתית.
                             טבעת יד ימין: איני יודעת מי המעצב, אך גם כאן, בדומה לעגילים, אין התאמה לסגנון השמלה.
                             טבעת יד שמאל: טבעת דקה משובצת יהלומים בזהב לבן. יפה ואלגנטית.

הציון הסופי: 9.
נקודות לזכותה: צבע השמלה, עבודת החייטות המושלמת, גוון הלק הכהה (אשר הולם מאוד את ציפורניה הקצרות), הטבעת משובצת היהלומים, המייק-אפ שנמרח באחידות על פניה, השיער המוקפד.


איפור: להדגיש את העיניים בצללית כהה יותר (גם בחלקה התחתון של העין), לטשטש היטב במברשת טשטוש. להוסיף שפתון כהה.
תיק: להוסיף קלאץ'. למשל: תיק הקלאץ' (למטה, ראשון מימין) הנפלא של אלכסנדר מקווין.
נעליים: לא כולם סלחנים כמוני להתאמת הנעליים לשמלה. לשקול שינוי צבע. 
תכשיטים: להחליף, למשל, בטבעת ובעגילים של ה.שטרן מסדרת Stars. (למטה באמצע)








השחקנית היפה, שמשחקת את בטי דרייפר ב'מד מן', תמיד אוהבת לקחת סיכונים על השטיח האדום. הפעם היא הלכה על מראה דרמטי ולא-שגרתי, ורבים השוו את המראה שלה למראה האפל שהציגה גוונית' פאלטרו בטקס האוסקר לשנת 2002. על-אף שמדובר בשני מראות שונים, הקבלה ביניהן נובעת מהבחירה בפלטת צבעים מונוכרומית (במקרה של גוונית', אפור מטאלי ושחור) המשדרת כבדות, לצד מיסתורין ודרמה.


המעצב: זאק פוזן, אשר בשנים האחרונות זכה להצלחה רבה בקרב כוכבות הוליווד, ביניהן: ריס וויתרספון, טינה פיי, ועוד. השמלה לקוחה מקולקציית Zac Posen Resort 2013.
הגוון: שחור ודרמטי! הבד אינו אטום, מה שמאפשר לראות הרבה עור, אבל במידה הנכונה.
הגזרה: שמלת חיתוכים בעיצוב ארכיטקטוני. החלק העליון צמוד עד למותניים ומתרחב בעדינות עד למטה. החלק הקדמי קצר יותר, בעוד שלחלק האחורי של השמלה הוסף שובל מקסים. אהבתי! התאמה לגוף: מושלמת.

הגוון: בהיר.
התסרוקת: השיער הוחלק והוצמד אל הקרקפת למראה מאופק וסולידי. מלבד השערה הסוררת שהטריפה את דעתי, התסרוקת מוצלחת למדי.
התאמה לשמלה: טובה.
הפנים: המייק-אפ בגוון הנכון, המריחה אחידה, הסומק הוורדרד מורגש במידה הנכונה. מקסים!
העיניים: מושלמות. האיפור המעושן בשחור ובכחול הולם את השמלה הדרמטית ודווקא מבליט את עיניה הכחולות (בניגוד לדעה הרווחת, שלנשים בעלות עיניים כחולות לא יתאימו צלליות בגוונים של כחול, זה בהחלט עובד במקרה של ג'נוארי.)
השפתיים: השפתון הבהיר בגוון האפרסק העדין הוא מושלם הן מבחינת האיזון לאיפור העיניים הדרמטי והן מבחינת ההתאמה לגוון עור-הפנים. נפלא!

הצבע:  נעלי כריסטיאן לובוטין שחורות, בסגנון פיפ-טואו (Pip-Toe) פשוט, אשר מאזן את השמלה הלא-שגרתית.
העקב: גבוה ודק. ישנה תוספת של פלטפורמה בחלק הקדמי. נראה עליה מעט דחוס ולא נוח להליכה. אבל אחרי הכל... זה לובוטין.






תיק קלאץ' שחור של קרטייה. פשוט, קלאסי והכי חשוב- לא 'גונב' את ההצגה מהשמלה.



מאכזב מאוד. לשמלה מושלמת כמו זו, היה מתאים לשלב עגילים דרמטיים בצבע כהה. עם זאת, ג'נוארי ג'ונס בחרה לצוות לשמלה צמיד סתמי (אמנם של קרטייה, אך אינו מתאים כלל למראה הכללי שבחרה) בצבע כסוף ועם סרט שחור. מלבד העגילים, שהורגשו בחסרונם, מוזר בעיניי שג'ונס וויתרה על טבעת יפה (ואפילו לא מרחה לק! שומו שמיים!). טעון שיפור.

הציון הסופי: 9.
נקודות לזכותה: עיצוב השמלה המיוחד, איפור העיניים המושלם והחיוך.


שיער: להחזיר את השערה הסוררת למקום, היא מגוחכת.
תכשיטים: לוותר על הצמיד, להוסיף עגילים עם נוכחות, להוסיף טבעות והכי חשוב- למרוח לק! (ועדיף בגוון כהה).



שחקנית הדרמה הצעירה, שמצלמת בימים אלו את "Catching Fire", הפרק שני בטרילוגיה "משחקי הרעב", אמנם אינה שם מוכר בכל בית, אך היא אחת השחקניות האיכותיות בדורה. התוודעתי אליה לראשונה לפני יותר מעשור, כאשר צפיתי במשחקה המעולה כילדה בת 12 בסרטה הראשון כשחקנית מקצועית, "Bastard Out of Carolina" מ-96'. בסרט, משחקת מאלון את בון (Bone), ילדה מבית מתעלל, תפקיד ראשי אשר הקנה לה מועמדויות רבות לפרסים נחשקים כ- Screen Actors Guild ועוד. מאז היא הספיקה לשחק בסרטי דרמה כ'ג'וני דארקו', 'Into the Wild' המוערך ורבים אחרים. 


המעצב: ג'יי מנדל, הכוכב הגדול של טקס האמי. שחקניות רבות לבשו הלילה את עיצוביו, מקאט דאנינגס מ"מרוששות" ועד אמילי ואן-קאמפ מ"נקמה". השמלה לקוחה היישר מקולקציית  J.Mendel Resort 2013.
הגוון: בורדו עמוק ועשיר. הולם מאוד את צבע עורה החיוור.
הגזרה: שמלה נשפכת עד לרצפה, עם שסע עמוק החושף נעלי-עקב כסופות ופדיקור תואם. החלק העליון מורכב מרצועות א-סימטריות ומתפקד כתכשיט בעצמו. מדהים!
התאמה לגוף: מושלמת. מעניק למאלון מראה נשי אך Edgy, כיאה לאופייה הלא-שגרתי.

הגוון: כהה. בראיון על השטיח האדום גילתה מאלון שצבעה את שיערה לשחור בשביל התפקיד החדש. בעיניי הוא משדרג את המראה שלה באופן ששום דבר אחר, גם לא שמלה מוצלחת, לא היה מצליח לעשות. השיער השחור מבליט את תווי פניה המיוחדות ומעניק לה מראה בוגר ומתוחכם, כיאה לתפקידים שהיא מגלמת כשחקנית.
התסרוקת: מצוינת. השיער הוחלק ונאסף מעלה בדיוק בצורה הנכונה- לא הדוק מדי ולא רופף מדי. הפוני החלק מושלם לתווי הפנים העדינות שלה והוא מעוצב היטב.
התאמה לשמלה: נהדרת.

הפנים: המייק-אפ בגוון הנכון, המריחה אחידה, הסומק עדין.
העיניים: מושלמות. ג'נה אופרה באייליינר שחור על העפעף העליון, אשר טושטש היטב באמצעות צללית שחורה על החלקה התחתון של העפעף. מעל הצללית, הושם עיפרון שחור לתחום את העפעף ולקינוח- כמה שכבות של מסקרה שחורה.
השפתיים: השפתון בגוון שזיפי עדין והוא תואם לשמלה ומאזן את איפור העיניים.
הצבע:  סנדלי Casadei כסופות עם סגירה כפולה בקרסול. הסנדלים שייכים לקולקציית הסתיו 2012, והם מהווים בחירה מפתיעה ולא-שגרתית, שבעיניי עובדת (במיוחד בגלל שהאקססוריז תואמים לנעליים).
העקב: גובה בינוני, דק וללא תוספת פלטפורמה. בעיניי יפות ובהחלט מפתיעות.

קלאץ' כסוף מרובע (Box Shaped),  בעיניי "עושה את העבודה". משתלב מצוין עם הנעליים הכסופות, המניקור-פדיקור והטבעת. מוצלח.



מאלון בחרה להמעיט באקססוריז וטוב שכך; הפוני הכהה והשמלה הבולטת לא השאירו הרבה מקום למשחק. היא בחרה בטבעת כסופה גדולה ובתיק קלאץ' עם נוכחות וזה בהחלט היה מספיק. עגילים וטבעות נוספות היו בעיניי בגדר מעמסה מיותרות. אפשר היה לשקול הוספה של צמיד עדין, אך לא חובה.


הציון הסופי: 10.
נקודות לזכותה: השיער מעוצב בתסרוקת מושלמת, האיפור מוקפד ויפה, האקססוריז נבחרו תוך מחשבה, והשמלה? בעיניי יפה ומיוחדת ומתאימה לאישיות של השחקנית.



נתראה בטקס הבא!
שלכן,
אמה.

קרדיטים על תמונות:
ג'וליה לואי-דרייפוס: http://www.eonline.comhttp://www.polyvore.com
ג'נוארי ג'ונס: http://www.redcarpet-fashionawards.comhttp://shoerazzi.comhttp://www.gettyimages.com
ג'נה מאלון: http://www.zimbio.com

2 תגובות: