Fifty Shades of Purple

חמישים גוונים של סגול

רבות כבר נכתב על "50 גוונים של אפור" והספר קיבל תהודה בינלאומית מהרגע שיצא, אבל מעט מאוד נכתב על גווניו של הסגול ואני כאן בשביל לתקן את העוול. אז רגע לפני שמגיע אלינו לטובה הסתיו הישראלי, אני מנצלת את ההזדמנות לכתוב על הצבע האהוב עליי בכל הזמנים.
כשמדברים על הצבע הסגול (Purple), מתייחסים למעשה לטווח הגוונים האפשרי בשילוב בין הצבע אדום לכחול. יחסים שונים בין אדום לכחול הם שיוצרים את גווני הסגול השונים, האהובים עלינו כל-כך, כגון: צבע הלילך, הלבנדר, החציל, הסחלב, השזיף ועוד. בעבר, נחשב הסגול לצבע אצילי, שמשדר יוקרה ומשוייך לבני המעמד הגבוה והיה לו תפקיד חשוב בתרבות וייצוג נאה באמנות. 
בתחום "ריפוי בצבעים" הסגול נחשב ככזה שמכיל את האנרגיה מלאת-המרץ של האדום ואת האנרגיה הרגועה והשלווה של הכחול. בשל השילוב הזה הוא נחשב כצבע שמאזן את האדם. 




כיום, הסגול נחשב בעיקר כצבע מתוחכם ועשיר, שניתן לשלבו עם צבעים רבים ובצורות שונות. אני אוהבת לשלב את הסגול עם שחור או עם גוונים שונים של אפור, ורוד וגם עם עצמו. בארוני הפרטי יש לי פריטים רבים בסגול, משמלות ועד נעליים.  יש לי חולשה לסגול, אני מודה, ולא בכדי; שכן, הוא מוצלח מאוד לא רק בבגדים אלא גם באקססוריז: הוא נראה נפלא כאיפור מעושן, הוא משדרג במשיחת-לק אחת כל אאוטפיט משמים וכשאין זמן להשקיע, תיק קלאץ' בסגול יכול להפוך כל מלתחה מפוהקת למאופקת ומתוחכמת. באאוטיפ הנוכחי, בחרתי בחולצת-קפלים חלקה של זארה, אותה איזנתי עם מכנסי ג'ינס קצרים. מתחתם הוספתי גרביונים סגולים כהים, אשר יצרו מעין "תחימה" למראה הכולל והעניקו לו קוהרנטיות. 


                                      (לחצי להגדלה)

המראה הזה, שהוא יומיומי בבסיסו, יכול להשתדרג בין-רגע ליציאה עם האיפור הנכון, התיק המתאים והחלפת הנעל:



בעוד שמראה הבוקר הוא יחסית פשוט (נעליים שטוחות ותיק רוכסנים), הפריטים הקטנים (למשל: הדיטייל המטאלי בנעליים והרוכסנים הגסים בתיק) הם שמעניקים לו מראה מתוחכם אך עדיין קליל ונוח. למראה הערב בחרתי נעלי עקב בסגנון פיפ-טואו ותיק קלאץ' עם נצנצים. הגוון הרגוע של הסגול בנעליים מאפשר לתיק המיוחד הזה להתבלט בין-רגע. עתה כל מה שנותר לעשות הוא לחדש איפור, להשפריץ מעט בושם וזהו, את מוכנה ליציאה. בתקופה הזו בשנה, כשהערבים הולכים ומתקררים וצינה קלה כבר מורגשת ברחובות, אפשר בהחלט להתחיל ללבוש את הצבע היפה הזה, על כל גווניו. מאחלת לכן סופשבוע סגול !
שלכן,
       אמה.

2 תגובות:

  1. היי. בלוג מקסים. אפשר לשאול מאיפה הגרביון הסגול של הדוגמנית? אני מחפשת כזה שנים...

    השבמחק
  2. היי האמת שזה מהסופר פארם:)בדרך כלל יש המון מבחר, לא יקר ואפילו לא נקרע כל כך מהר..:)

    השבמחק